اجرای طرح هادی 700 روستای خوزستان تا پایان شهریورماه

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریورماه طرح هادی در 700 روستای استان اجرا خواهد شد.

زمان مطالعه 4 دقیقه

اجرای طرح هادی 700 روستای خوزستان تا پایان شهریورماه

محمود اکبری فضلی در خصوص فعالیت های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر 5 هزار و 73 روستا داری سکنه در استان وجود دارد که 2هزار و 228 روستا بالای 20 خانوار و بقیه روستاها زیر 20 خانوار هستند.

وی افزود: فعالیت های حوزه عمران روستایی در چند زمینه در حال انجام است که شامل تهیه و اجرای طرح های هادی، اجرای پروژه های روستایی از محل تهیه قیر رایگان و بحث واگذاری زمین های روستایی و صدور اسناد شهری و روستایی می شود.

اکبری فضلی تصریح کرد: از محل اعتبارات سال 1400، تهیه و بازنگری 420 طرح هادی با اعتبار 28 میلیارد تومان را در دستور کار داریم که میانگین پیشرفت آن ها 70 درصد است و تا پایان تیرماه امسال نقشه برداری این 420 طرح را انجام و طرح ها را به مرحله تصویب می رسانیم.

وی در خصوص اجرای طرح هادی اظهار کرد: از ابتدا تاکنون از 2 هزار و 228 روستای بالای 20 خانوار، طرح هادی حدود یک هزار و 400 روستا انجام شده است که در حال حاضر از محل اعتبارات سال 1400، طرح هادی حدود 700 روستا در حال انجام است؛ طرح هادی شامل اقداماتی همچون بهسازی معابر، جوها، جداول، خیابان سازی و آسفالت می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: با استفاده از اعتبارات کلی استان شامل ملی و استانی، قیر رایگان، اعتبارات از محل تفاهم نامه با شرکت گاز استان و مسئولیت های اجتماعی نفت، طرح هادی 700 روستا در حال انجام است که تا به امروز 350 طرح اجرا شده است و براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریورماه طرح هادی در 700 روستای استان اجرا خواهد شد.

اکبری فضلی در خصوص صدور اسناد روستایی تصریح کرد: از ابتدا تا سال 1400، حدود 180 هزار جلد سند روستایی و شهری در استان خوزستان صادر شده است که سهمیه سال جاری حدود 9 هزار جلد سند است که در سه ماه ابتدایی سال، یک هزار جلد سند صادر شد.

وی در زمینه واگذاری زمین های روستایی افزود: از ابتدا تاکنون حدود 11 هزار قطعه زمین در قالب زمین های 200 یا 300 متری به مردم محروم و بازنشسته در روستاهای استان خوزستان واگذار شده است درحالی که در سال 1401 و طی سه ماه اخیر 60 قطعه زمین واگذار شد.

اکبری فضلی بیان کرد: در حال حاضر استان خوزستان در بحث استفاده از اعتبارات قیر رایگان، برترین استان در سطح کشور است. در این راستا حدود 201 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان به ما اختصاص داده شده که در واقع می توان گفت با این اعتبار یک انقلاب در اجرای آسفالت در سطح روستاهای استان در حال انجام است.

وی افزود: حدود 350 روستا از 700 روستای استان که قرار است طرح هادی در آن ها اجرا شود، از محل اعتبارات قیر رایگان تا پایان شهریورماه آسفالت می شود و در سه ماه اخیر 200 روستا آسفالت شده است .

تا یک ماه آینده جاده سرشط اندیکا به بهره برداری می رسد

اکبری فضلی در خصوص اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن در شهرستان اندیکا بیان کرد: بعد از زلزله، زیرسازی جاده روستای سرشط اندیکا به طول 9 کیلومتر که جزو روستاهای فاقد راه ارتباطی بود، انجام شد و حدود 20 روز پیش نیز عملیات قیرپاشی و آسفالت آن اجرا شد و تا به امروز حدود 4 کیلومتر این جاده تکمیل شده است و تا یک ماه آینده جاده سرشط به بهره برداری می رسد.

وی درخصوص بهسازی معابر روستاها در اندیکا افزود: معابر حدود 15 روستا در حال بهسازی است که بهسازی معابر بخشی از این روستاها به صورت 100 درصد انجام شده است و براساس پیش بینی ها تا دو ماه آینده معابر بقیه روستاها به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

حدود 350 واحد بندرامام آماده بهره برداری است

اکبری فضلی در خصوص منازل احداثی بندرامام که دچار آبگرفتگی شده بودند، گفت: در بندر امام در سه سایت جدید در حال فعالیت هستیم که در یکی از این سایت ها که سایت قدیمی شهر هست، حدود 350 واحد آماده بهره برداری است و معابر این سایت نیز به مرحله جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت رسیده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان خوزستان در یکی دیگر از سایت های بندر امام که داری 14 معبر فرعی با عرض 12 متری بوده، مشغول فعالیت است و تا دو ماه آینده زیرسازی و بهسازی معابر این سایت انجام می شود.

اجرای طرح هادی 700 روستای خوزستان تا پایان شهریورماه

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات