زمین 2 میلیون و 700 هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی زمین تأمین شده که در مرحله نهایی الحاق یا تغییر کاربری هستند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

زمین 2 میلیون و 700 هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین شد

علیرضا فخاری درباره وضعیت فعلی تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 20 هزار هکتار اراضی مسکونی مستعد بارگذاری برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

وی افزود: برآوردها حاکی از آن است که با استفاده از این 20 هزار هکتار بعد از طی مراحل مقدماتی الحاق و تعیین کاربری ها، می توان زمین موردنیاز برای یک میلیون و 423 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی را تأمین کرد.

فخاری با اشاره به دیگر ظرفیت های شناسایی شده، گفت: علاوه بر این، 37 هزار هکتار زمین متعلق دولت نیز در حریم شهرها شناسایی شده اند و در مراحل مختلف بررسی برای الحاق در کارگروه های استانی، شورای برنامه ریزی و … قرار دارند که باید مراحل الحاق و تعیین کاربری آن ها طی شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: اگر کارگروه های استانی رسیدگی به الحاق این اراضی به محدوده شهرها را تسریع کنند، حدود یک میلیون و 330 هزار واحد دیگر نیز در این اراضی قابل بارگذاری خواهد بود.

فخاری گفت: با این دو عدد مجموعاً می توان زمین حدود دو میلیون و 700 هزار واحد مسکونی را در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید تأمین کرد که تحقق این عدد حاصل بیش از 170 جلسه با مدیران کل استانی کشور و استفاده از ظرفیت های سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی به مقایسه میزان تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر پرداخت و گفت: در پروژه مسکن مهر تنها برای حدود یک میلیون و 200 هزار واحد تأمین زمین انجام شد در حالی که در طرح نهضت ملی مسکن، تا کنون بیش از مسکن مهر زمین تأمین شده و بیش از این هم در شرف تأمین و الحاق قرار دارد.

زمین 2 میلیون و 700 هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات