واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن در مازندران 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که ساخت سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن بر اساس گزارش های میدانی کارشناسان و بازرسان بانک های عامل تسهیلات دهنده در استان مازندران تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن در مازندران 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

سیدعباس رهگشای روز سه شنبه با بیان این که از مجموع 152 هزار واحد مسکونی که قرار است طی چهار سال در مازندران در قالب نهضت ملی مسکن ساخته شود حدود 31 هزار واحد آن خودمالک است، افزود: از این تعداد اکنون سه هزار واحد با پیشرفت فیزیکی مطلوب و طبق زمان بندی در نظر گرفته شده در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تسهیلات مسکن در قالب خودمالکی نهضت ملی مسکن در سه گام و بر اساس پیشرفت فیزیکی طرح به متقاضیان پرداخت می شود و تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان با همراهی بانک های عامل به عنوان بخش اول اعطای تسهیلات به سه هزار متقاضی این طرح در استان پرداخت شد.

معاون راه و شهرسازی مازندران گفت: در ادامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت پنج هزار واحد مسکونی دیگر تا پایان ماه خرداد در استان آغاز خواهد شد و برای پرداخت بخش اول تسهیلات در این طرح با همراهی پنج بانک عامل حدود 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تامین بموقع زمین و واریز وجه آورده شخصی 40 میلیون تومانی به حساب وزارت راه و شهرسازی را 2 شرط اصلی در اعطای تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن و آغاز اجرای طرح از سوی متقاضی برشمرد و اظهار داشت : شهروندان بعد از انجام مراحل نام نویسی و بارگذاری مدارک، در ارتباط با واریز آورده شخصی کم کاری نکنند و طبق زمان بندی که ادارات شهرستانی راه و شهرسازی در نظر می گیرند، روند اداری را انجام دهند.

رهگشای درباره پراکنش جغرافیایی دریافت کنندگان تسهیلات خودمالکی و ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مازندران نیز توضیح داد : در زمان حاضر حدود 300 واحد مسکونی در قالب این طرح در ساری ، 500 واحد مسکونی در بابل ، 400 واحد مسکونی در آمل ، 200 واحد در قائمشهر و حدود یک هزار و 500 واحد مسکونی هم در دیگر شهرهای استان در حال ساخت است.

وی دلیل پیشتازی شهروندان بابلی و آملی در دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن را تامین بموقع آورده شخصی و همچنین تعیین تکلیف زمین و طرح در حال ساخت اعلام کرد و گفت : میزان تسهیلات خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان مرکز استان 350 میلیون تومان و برای متقاضیان دیگر شهرستان ها هم 300 میلیون تومان است.

معاون راه و شهرسازی مازندران با بیان این که کارمزد این تسهیلات 18 درصد و بازپرداخت آن 20 ساله است ، خاطر نشان کرد: سه هزار نفری که در طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن تاکنون بخشی از تسهیلات بانکی خود را دریافت کرده اند ساختمان های آنان در مرحله اسکلت بندی و سفت کاری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد 23 سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با 20 سال سن می توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می توانند ثبت نام کنند.

واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن در مازندران 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات