نهضت مسکن در مراحل فونداسیون تا افتتاح است

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان این که برای 175 هزار واحد نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد، تامین زمین شده است گفت: ساخت حدود 64 هزار واحد شروع شده و 42 هزار واحد در مرحله فونداسیون و اسکلت است؛ تیرماه نیز در شهر قم 200 واحد را افتتاح می کنیم.

زمان مطالعه 3 دقیقه

نهضت مسکن در مراحل فونداسیون تا افتتاح است

حمیدرضا سهرابی اظهار کرد: آن دسته از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که مسئولیت آن به عهده بنیاد مسکن گذاشته شده فعال است. وزارت راه و شهرسازی برای حدود 175 هزار واحد، زمین به ما معرفی کرده که با توجه به بررسی شرایط زمین ها مثل کاربری و توپوگرافی اقدام به ساخت می کنیم.

وی افزود: از 175 هزار واحدی که زمین معرفی شده تا کنون برای 88 هزار واحد پروژه تعریف کردیم که قابلیت ساخت دارد. مابقی در مراحل تغییر کاربری، برنامه ریزی استان، کمیسیون ماده 5 یا شورای عالی مسکن است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: هم اکنون حدود 64 هزار متقاضی واجد شرایط به ما معرفی شده که عملیات اجرایی ساخت خانه های آنها شروع شده است. این پروژه ها در مراحل مختلف آماده سازی زمین، اخذ پروانه یا ساخت قرار دارد. بیش از 42 هزار واحد در مرحله فونداسیون و اسکلت است.

به گفته سهرابی، تیرماه امسال تعداد 200 واحد نهضت ملی مسکن در شهر قم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح می شود.

وی با اشاره به سهم سالیانه 400 هزار واحدی بنیاد مسکن در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: از این تعداد 200 هزار واحد شهری و 200 هزار واحد روستایی است. بعد از تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید و تامین مسکن مقداری زمان برد تا تفاهم نامه ها بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به امضا برسد. اما همین که تا کنون برای 175 هزار واحد تامین زمین شده نسبتا مطلوب است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که هرچقدر زمین به ما معرفی کنند، پروژه شروع کنیم. درخصوص تامین منابع نیز بحمدالله مشکلی وجود ندارد و در اکثر نقاط کشور تسهیلات در حال پرداخت است.

سهرابی خاطرنشان کرد: مسئولیت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی در شهرهای زیر 100 هزار نفر است اما در برخی کلانشهرها مثل قم نیز فعالیت داریم. سقف این تسهیلات در تهران 450 میلیون تومان، سایر کلانشهرها 400 میلیون، مراکز استان ها 350 میلیون و دیگر شهرها 300 میلیون تومان است که با نرخ سود 18 درصد پرداخت می شود.

وی درباره این موضوع که دولت اعلام کرده بیشترین کمک در طرح نهضت ملی را به دهک های یک تا سه اختصاص می دهد گفت: در این خصوص وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری می کند که باید شیوه نامه را به ما ابلاغ کند. فعلا سود تسهیلات 18 درصد است که ما بر اساس مشارکت مدنی، قرارداد را می بندیم. انشاءالله تا زمانی که واحدها به مرحله فروش اقساطی برسند شیوه نامه هم ابلاغ می شود. قرار است نرخ سود وام واحدهای نهضت ملی مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 5 درصد شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی گفت: وام از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده ولی سازمان برنامه و بودجه هنوز ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود 5 درصد تا رقم 18 درصد را صادر نکرده است. امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود. وام 100 میلیون تومانی هم قفل شده بود که خوشبختانه هم اکنون جاری است و پرداخت می شود.

نهضت مسکن در مراحل فونداسیون تا افتتاح است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات