خراسان جنوبی رتبه دوم ارزیابی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد طرح نهضت ملی مسکن بین استان های کشور رتبه دوم را به دست آورده است.

زمان مطالعه 3 دقیقه

خراسان جنوبی رتبه دوم ارزیابی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

وحید داعی روز سه شنبه در حاشیه ارتباط ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن با استانداران سراسر کشور که با حضور رییس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: رتبه دوم خراسان جنوبی طی نامه وزیر راه و شهرسازی به استاندار اعلام شده و در نشست شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور نیز مطرح شد.

وی گفت: این رتبه براساس شاخص هایی از جمله نسبت تامین زمین (بدون خودمالکین) به برنامه ابلاغی، نسبت متقاضیان تعیین تکلیف شده به کل متقاضیان ثبت نامی و نسبت تعداد واحدهای دارای شروع عملیات اجرایی پروژه ها به زمین تامین شده توسط آن استان، تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، 72 هزار و 589 نفر در این استان ثبت نام کرده و 43 هزار و 553 نفر در بررسی اولیه شرایط سه گانه مالکیت، فرم ج و تسهیلات مسکن حائز شرایط شناخته شده اند که بر این اساس حدود 68 درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی تعیین تکلیف شده اند.

وی افزود: تاکنون سه هزار و 800 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده و سه هزار واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.

داعی گفت: درخصوص برنامه تامین زمین به عنوان گام اول تاکنون 13 هزار نفر ثبت نام کردند و جزو استان هایی هستیم که ظرفیت زمین مورد نیاز برای 2 سال آینده را تامین کردیم.

وی همچنین به نشست روز گذشته استاندار و رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با وزیر راه و شهرسازی در تهران اشاره کرد و افزود: در این نشست بسیاری از درخواست ها با دستور اجرایی همراه بود که مهمترین آن کمک ویژه وزارت راه و شهرسازی به راه های کویری بخصوص راه های خراسان جنوبی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حوزه کریدورهای ریلی قول پیگیری ویژه داد و درخصوص تامین 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای باندهای دوم استان قول مساعد داده شد.

وی بیان کرد: سه طرح تفصیلی ارایه شده به شورای عالی مسکن قرار شد در اولویت مطرح شود و در ارتباط با محور نهبندان - شهداد با توجه به شریانی بودن این محور مقرر است با نگاه ویژه دنبال شود.

داعی گفت: باندهای دوم یکی از مهمترین موضوعات استان است که در 2 سال گذشته جهش بی نظیری داشته به طوری که دهه فجر 1400 از 95 کیلومتر باند دوم افتتاح شده در کشور 31 درصد مربوط به خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: تلاش های زیادی در قانون بودجه برای باندهای دوم خراسان جنوبی صورت گرفته که میزان اعتبارات استان در سال جاری 40 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی 460 میلیارد تومان اعتبار تزریق شد و بنا داریم اگر اعتبارات به موقع برسد در سال جاری 100 کیلومتر باند دوم را به سرانجام برسانیم.

وی اظهار داشت: در ارتباط با باند دوم محور بیرجند - قاین 16 کیلومتر از مسیر باقی مانده که چهار کیلومتر تا 2 ماه دیگر زیر بار ترافیک می رود و 12 کیلومتر باقیمانده 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نشست وبیناری با شورای عالی مسکن امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و مدیران دستگاه های مرتبط در محل استانداری برگزار شد.

خراسان جنوبی رتبه دوم ارزیابی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات