استقبال بنگاه داران از انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بنگاه داران از انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی استقبال می کنند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

استقبال بنگاه داران از انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه

مصطفی قلی خسروی با اشاره به پیشنهاد انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی گفت: اخیرا این پیشنهاد مطرح شده اما هنوز تصویب نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن استقبال از این اتفاق در تشریح مزایای این اتفاق گفت: ارتقای صنف و ایجاد ضمانت اجرایی تصمیم گیری ها به معنای شرایط بهتر اعمال تشویق و تنبیه با انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی به وجود می آید.

وی در پاسخ به اینکه انتقال مذکور آیا زمینه ساماندهی بازار اجاره را فراهم می کند، افزود: این مسئله امکان پذیر نیست، زیرا مسئله مالکیت محترم است و ساماندهی بازار اجاره تنها با افزایش عرضه مسکن در قالب طرح هایی نظیر نهضت ملی مسکن اتفاق می افتد.

قلی خسروی در بیان نتایج سیاست تعیین سقف اجاره بها در سال های گذشته گفت: تنها 40 درصد قراردادهای اجاره با رعایت سقف رشد تعیین شده بسته شده و 60 درصد باقی مانده بدون رعایت سقف اعمال شد.

این مقام صنفی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس به عملکرد مشاوران املاک گفت: به طور کلی این صحبت ها از نبود مطالعه می آید، برای مثل همین نماینده مجلس به ما می گوید، چرا مشاوران املاک باید در اتحادیه مشاورین املاک حضور داشته، باشد.

تعارض منافع و مشاوران املاک

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور کسی که بنگاه دارد در اتحادیه مشمول تعارض منافع نمی شود؟ ادامه داد: در قانون نوشته از مشاور املاک باید در اتحادیه باشد.

قلی خسروی در پاسخ به این موضوع که چرا کسی که در اتحادیه فعالیت می کند، همچنان به بنگاه داری ادامه می دهد و کف این مسئله آن است که حداقل مسئول اتحادیه شخصا فعالیت نداشته باشد، گفت: این حرف ها غلط است، آیا چنین چیزی ممکن است، شما قانون وضع کنید، کسی که رئیس اتحادیه می شود، باید مغازه و خانه و همه چیز خود را بفروشد و کنار خیابان زندگی کند، خب اگر قانون وضع شد، ماهم رعایت می کنیم.

استقبال بنگاه داران از انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات