اتمام پالایش 95 درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن

تاکنون بیش از 5.2 میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که برای 95 درصد از متقاضیان سه مرحله پالایش انجام شده و به منظور بررسی شرط سکونت پنج ساله به اداره کل استان مربوطه یا شهرهای جدید معرفی شده اند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

اتمام پالایش 95 درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن

تا امروز بیش از 95 درصد پالایش های سه گانه متقاضیان طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) که شامل سابقه مالکیت، فرم «ج» و تاهل است در ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام شده و متقاضیان به استان ها برای پالایش شرط چهارم که سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا است معرفی شده اند. البته افراد مجرد بالای 23 سال از شرط تاهل معاف هستند.

آن طور که محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ گفته است شرط چهارم که شامل سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا است در اداره کل راه و شهرسازی استان و یا شهر جدید مورد تقاضا در حال انجام است. تمامی افرادی که شروط سه گانه آنها در ستاد وزارتخانه انجام شده به کارتابل استانی منتقل شدند و در شهرهای جدید و ادارات کل سابقه سکونت آنها در حال انجام است تا تایید شروط، نهایی و اعلام شود. این کار در استان ها با سرعت در حال انجام است که چنانچه نهایی شود، معرفی به بانک، باز کردن حساب بانکی و معرفی به پروژه ها متعاقب آن انجام خواهد شد.

ثبت نام تا 29 اسفند 1400 ادامه خواهد یافت و محمودزاده گفته که در حال حاضر برنامه ای برای تمدید این مهلت وجود ندارد.

تاکنون بیش از 5 میلیون و 200 هزار متقاضی در طرح های حمایتی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 447 هزار متقاضی مردان مجرد 23 تا 45 سال سن را شامل می شوند. همچنین بیش از 97 هزار واحد متقاضی خودمالکی هستند که در دو ماه گذشته با فراهم شدن شرایط ثبت نام اطلاعات خود را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن درج کرده اند.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم محسوب می شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک ها موظف شده اند سالیانه 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه داده تا روز 14 اسفندماه 1400 تعداد 534 هزار واحد در قالب اقدام ملی و 330 هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن، مجموعا 864 هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است. گفته می شود تاکنون حدود 40 هزار واحد در دو طرح مذکور افتتاح شده است. بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی برای یک میلیون و 500 هزار واحد هم زمین تامین شده است. مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی 5 میلیون و 200 هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.

وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، دیگر کلانشهرها 400 میلیون، مراکز استانها 350 میلیون، سایر مناطق شهری 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان با نرخ سود حداکثر 18 درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تومان خواهد بود.

اتمام پالایش 95 درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات