حباب قیمت مسکن فروکش می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن تحت تأثیر بازارهای اقتصادی از جمله بازار ارز است، زیرا قیمت مصالح ساختمانی رابطه مستقیمی با نرخ دلار داشته و هر چه قدر نرخ ارز کاهش یابد، به همان میزان قیمت مصالح پایین آمده و در نهایت قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت.

زمان مطالعه 1 دقیقه

حباب قیمت مسکن فروکش می‌کند

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آینده بازار مسکن و تأثیر روند کاهشی بازار ارز بر حوزه مسکن، گفت: به طورحتم کاهش نرخ ارز در قیمت بازار مسکن در ماه های آتی تأثیر خواهد داشت، از این رو پیش بینی می شود که قیمت بازار مسکن در هفته‌های آتی روند نزولی داشته باشد.

حباب قیمت مسکن فروکش می‌کند

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از کاهش قیمت مسکن در پی پایین آمدن قیمت دلار، مربوطه به فضای روانی موجود در اقتصاد کشور است، در شرایط کنونی بخشی از افزایش قیمت مسکن حباب بوده و احتمال می رود که این حباب فروکش کند.

قیمت مصالح ساختمانی رابطه مستقیمی با نرخ دلار دارد/قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت

سرگزی افزود: در هر صورت بازار مسکن تحت تأثیر بازارهای اقتصادی از جمله بازار ارز است، زیرا قیمت مصالح ساختمانی رابطه مستقیمی با نرخ دلار دارد، از این رو هر چه قدر نرخ ارز کاهش یابد، به همان میزان قیمت مصالح پایین آمده و در نهایت قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت.

قیمت مسکن با تداوم روند نزولی دلار به تدریج کاهش یابد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته روند افزایش یا کاهش قیمت ارز را نمی توان با میزان افزایش یا کاهش قیمت مسکن مقایسه کرد، از این رو این انتظار می رود که با تداوم روند نزولی دلار، قیمت مسکن به تدریج کاهش یابد و این کاهش طول می کشد.

وی گفت: قطعا مسئولان نباید به مسائلی همچون کاهش قیمت دلار برای بهبود وضعیت بازار مسکن دل ببندند، بلکه باید برای ساماندهی این حوزه، اقدامات زیربنایی همچون تولید مسکن انبوه، حمایت از بخش خصوصی، مدیریت بازار مصالح ساختمانی و ارائه تسهیلات گسترده صورت گیرد./

حباب قیمت مسکن فروکش می‌کند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات