کاهش شدید قیمت مسکن در آگهی های اینترنتی

واسطه های ملکی در مناطقی از پایتخت که در آن سوداگرای مسکن سابقه طولانی دارد، این روزها در مواجه با کاهش سود سفته بازی و ریزش قیمت ها، به آگهی های فروش و تخفیف ویژه خانه در شبکه مجازی اینستاگرام روی آورده اند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

کاهش شدید قیمت مسکن در آگهی های اینترنتی

از مدت ها پیش واسطه های ملکی با ایجاد صفحات اینستاگرامی آگهی های فروش خانه را به فضای مجازی کشانده و حتی پیج های فروش خانه، مبالغی بیش از حق کمیسیون مشاوران املاک را برای آگهی های خود از خریداران دریافت می کنند.

از تابستان امسال که فروش اینستاگرامی املاک وارد بازار ملک شد تا همین هفته گذشته، آگهی های خانه های کلید نخورده در مناطق تهران به ویژه منطقه یک پایتخت با قیمتی بیشتر از رقم های موجود در دفاتر مشاوران املاکی به فروش می رفت.

فروش اینستاگرامی املاک موجب ایجاد حلقه جدیدی از واسطه گران می شد و قیمت تمام شده آپارتمان ها را گاهی تا 200 میلیون تومان بیشتر افزایش می داد، اما صاحبان این پیج ها چند هفته ای می شود که هم بی خیال چشم پوشی از سود تبلیغات اینستاگرامی شده و هم واحدها را با قیمت های ویژه آگهی می کنند.

پیشروی بازار مسکن به سمت ثبات قطعی و افزایش قدرت چانه زنی مشتری

یک واسطه ملکی دراین باره می گوید: چشم انداز بازار مسکن به سمت ثبات قطعی همراه با افزایش قدرت چانه زنی مشتری پیش می رود، برای همین انتظار سودهای کلان از بازار مسکن به پایان رسیده است و بر همین اساس با افزایش آگهی های فروش خانه به قیمت ویژه به خصوص در منطقه یک پایتخت مواجه هستیم.

حجم بالایی از خریدهای ملک در منطقه یک پایتخت با هدف کسب سودهای چند صد میلیاردی انجام می شود و انتظار بهبود وضعیت اقتصادی کشور تحت تاثیر مذاکرات رفع تحریم ها، منجر به تلاش مالکان برای فروش ملک خود با قیمت های ویژه شده است.

چند روز پیش رییس اتحادیه املاک تهران گفت: خانه ها با قیمت چهار ماه پیش به فروش می رود و بعد از چندین سال که به صورت ماهانه افزایش قیمت بالای سه درصد را در مناطق مختلف تهران تجریه می کردیم، رشد قیمت خانه در بهمن ماه به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: اکنون خانه های گران اجاره نمی رود و فروشندگان ملک نیز حاضر هستند قبل از پایان سال واحدهای فروشی را با همان قیمت های چند ماه پیش به فروش برسانند.

آپارتمان های گران نوساز بیشترین فراوانی خانه های خالی در منطقه یک پایتخت را دارند و اکنون در هر برج از منطقه یک تهران، در هر طبقه بسته به متراژ یک تا 2 واحد مسکونی خالی وجود دارد که برای فروش های گران تر کلیدنخورده نگه داشته می شود.

سرمایه گذاران حاضر به فروش با قیمت ویژه شدند

تخلیه تدریجی حباب مسکن این روزها بیشتر در مناطقی نمود دارد که در چند سال اخیر بیشترین سود را از جو روانی در صنعت ساخت و ساز می برد.

گزارش های میدانی نشان می دهد سرمایه گذارانی که در یک سال گذشته در مناطق پر سود ده تهران اقدام به خرید آپارتمان کرده اند، درحال حاضر یا قید فروش املاک خود را زده اند یا حاضر به فروش با قیمت ویژه و تخفیف هستند.

بازده سرمایه در بازار مسکن تحت تاثیر شرایط اقتصادی در بسیاری از مناطق پایتخت رو به کاهش است و معاملات نیز در بهمن ماه هشتپ هزار و 532 فقره بود که در مقایسه با ماه قبل 13 درصد کاهش یافته است.

همین رکود نسبی و عدم چشم اندار از شوک های منفی به بازار مسکن باعث شده است که شرایط موجود به مذاق سفته بازان خوش نیاید و سوداگران میزان واحدهای فروش ویژه خود را افزایش دهند.

بهمن ماه 1400 متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران 33 میلیون و 60 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب چهار دهم و 16.4 درصد افزایش یافته است. بر اساس اعلام بانک مرکزی تعداد معاملات انجام شده نیز در این ماه حدود هشت هزار و 500 فقره بود که نسبت به ماه قبل 13.1 درصد کاهش و در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته 117.8 درصد افزایش نشان می دهد.

کاهش شدید قیمت مسکن در آگهی های اینترنتی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات