177 هزار و 741 متقاضی ملی مسکن در استان فارس نام نویسی کردند

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به پیشرفت های طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: تاکنون 177 هزار و 741 متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس و جنوب این استان نام نویسی کرده اند.

زمان مطالعه 4 دقیقه

177 هزار و 741 متقاضی ملی مسکن در استان فارس نام نویسی کردند

عطاالله زمانی شنبه  با ابراز امیدواری برای شتاب دوچندان طرح نهضت ملی مسکن در سال جدید اضافه کرد: 148 هزار و 557 تقاضا در این طرح در محدوده شهرهای شمال و شرق و غرب استان فارس و زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و 29 هزار و 184 تقاضا در محدوده شهرهای جنوب استان و در حوزه مسوولیت اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ثبت رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تاکید بر اینکه استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن در فارس کم نظیر و قابل توجه است گفت: بسیاری از شاخص های اجرای این طرح به ویژه در شهرستان های جنوبی استان در سطح کشور مثال زدنی و بی نظیر است.

زمانی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرها به زیر سقف رسیده و در برخی شهرها نیز در مرحله فونداسیون و زیرساخت است افزود: از جمله این شاخص های قابل توجه در طرح نهضت ملی مسکن در فارس ، واریز 2هزار و 613 میلیارد و 146 میلیون ریال آورده متقاضیان است که پشتوانه قابل اطمینانی برای تداوم کار ساخت مسکن ملی قلمداد می شود، بیش از 4 هزار و 350 متقاضی در این طرح هر کدام بیش از 400 میلیون ریال واریز وجه آورده کرده اند که در مقایسه با شاخص های کشوری کم نظیر است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تفکیک مبلغ آورده در شمال و جنوب استان فارس ادامه داد: مبلغ آورده متقاضیان طرح مسکن ملی در جنوب فارس فراتر از کل استان فارس بطوری که یک هزار و 771 میلیارد و 521 میلیون ریال از این میزان آورده در شهرستان های جنوب فارس به ثبت رسیده است.

زمانی با بیان اینکه تا کنون طرح نهضت ملی مسکن در 81 شهر استان فارس کلید خورده و آغاز شده است افزود: از این تعداد 56 شهر در مناطق حوزه مسوولیت راه و شهرسازی فارس و 25 شهر در حوزه مسوولیت راه و شهرسازی لارستان قرار دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به عزم دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ادامه داد : فارس از جمله استان های شاخص ساز در این طرح خواهد بود بازار مسکن به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی این روزها چشم انتظار اجرای طرح های مختلفی است که از سوی دولت مطرح شده، طرح هایی که شاید با اجرایی شدن آن ها بتوان نور امید را در بین متقاضیان و مستاجران روشن کرد.

زمانی همچنین نحوه اعطای تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن را هم تشریح کرد و گفت: اعطای تسهیلات در این طرح در شهرهای بالای یک میلیون نفر 400 میلیون تومان، در مراکز استان ها 350 میلیون تومان، در سایر شهرها 300 میلیون تومان و در روستا 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت تدریجی است به طوری که در مرحله پی کنی و زیر ساخت 10 درصد، اسکلت و سقف 40 درصد، سفت کاری 25 درصد، نازک کاری 25 درصد پرداخت می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در بخش دیگری از سخنانش عملکرد بنیاد مسکن در سال جاری و سال گذشته را تشریح کرد و اظهار داشت: برای همه روستاهای استان فارس طرح هادی روستایی تهیه شده است و از ابتدا تا کنون در 1264 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا شده است که 54 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان را شامل می شود ، این شاخص توسعه روستایی از میانگین شاخص کشوری فراتر است.

زمانی همچنین به صدور اسناد اماکن روستایی، صدور اسناد اماکن شهری زیر 25 هزار نفر، واگذاری زمین روستایی و واحد های احداث شده مسکن شهری به عنوان دیگر شاخص های توسعه در استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون 289 هزار و 191 جلد سند روستایی در استان فارس صادر شده که 71.21 درصد خانوار روستایی این استان را شامل می شود، همچنین صدور اسناد مالکیت در شهرها که با همکاری ثبت اسناد و املاک انجام شده 37 هزار و 848 جلد سند شهری است که 21.11 درصد خانوار شهری بهره مند را شامل شده است.

این مقام مسوول عملکرد بنیاد مسکن در حوزه واگذاری زمین روستایی را هم تشریح و اضافه کرد : در این حوزه اقدامات موثر برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی رقم خورده است بطوریکه با واگذاری 104هزار و 857 قطعه زمین که 26.27 درصد خانوار روستایی بهره مند را شامل می شود تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت های ناخواسته داشته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: بنیاد مسکن علاوه بر اجرای طرح های مسکن مهر، مسکن اقدام ملی و جهش مسکن و نهضت ملی مسکن که در حوزه مسکن ملی رقم خورده است ازسال 82 تا کنون تعداد 5034 واحد مسکونی شهری نیز به اتمام رسانده که بخش قابل توجهی از این واحد های مسکونی به اقشار آسیب پذیر و نیازمند واگذار شده است.

177 هزار و 741 متقاضی ملی مسکن در استان فارس نام نویسی کردند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات