مغایرت آمار پروانه ساخت شهرداری ها با نظام مهندسی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در برخی شهرستان های استان تهران، آمار پروانه ساخت شهرداری ها برای ساخت و ساز با آماری که در دفاتر نظام مهندسی ثبت شده است مغایرت زیادی دارد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

مغایرت آمار پروانه ساخت شهرداری ها با نظام مهندسی

خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه آمار پروانه ساخت شهرداری ها برای ساخت و ساز با آمار دفاتر نظام مهندسی مغایرت زیاد دارد گفت: یعنی شهرداری ها چند درصد بیشتر از پروانه هایی که صادر شده است ساخت و ساز داشتند که این تعلل رئیس نظام مهندسی و هیئت رئیسه است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: چرا برخی از مهندسان بیشترین آمار ساخت و ساز را دارند، اما عملکردشان در جایی ثبت نشده و برخی از مهندسان اصلا ساخت و سازی نداشته اند این موارد اتفاقات بدی است که پیگیری می کنیم تا مسئله روشن شود این اختلاف آماری در دو شهر استان بسیار زیاد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: حدود 40 درصد مهندسانی که عضو نظام مهندسی هستند دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند و 60 درصد دیگر فقط عضو هستند این در حالی است که در نظام مهندسی استان تهران 128 هزار نفر عضویت دارند.

محبت خواه گفت: کسانی که پروانه نظام مهندسی دریافت کردند باید در کارهای ساخت و ساز شرکت کنند حداقل در هر ساختمان در حال ساخت نیاز به چهار مهندس در رشته های تخصصی وجود دارد و این اتفاق باید رخ دهد.

وی در مورد ایجاد بستر مورد نیاز برای ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن افزود: چندین جلسه در این مورد برگزار شده تا برخلاف مسکن مهر همه سرانه های مورد نیاز مانند ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همه دستگاه ها موظف هستند براساس قانون جهش تولید این سرانه ها را اجرا کنند، چون قانون است همه موظف به اجرای آن هستند.

محبت خواه افزود: در شورای مسکن کشور و استان به این موضوع توجه شده و استاندار تهران نیز همه دستگاه های خدمت رسان را موظف کرده است تا وظایف خود را برای ایجاد بستر لازم انجام دهند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره برخی مشکلات همراهی نکردن دستگاه ها نیز گفت: در یکی از شهرها 372 واحد مسکن نهضت ملی در حال ساخت داریم، اما با مشکلی مانند درخواست شرکت آبفا برای دریافت هزینه انشعاب آب و فاضلاب در مرحله اسکلت یعنی با 25 درصد پیشرفت مواجه شدیم که این موضوع قابل قبول نیست و باید بعد از ساخت دریافت شود.

مغایرت آمار پروانه ساخت شهرداری ها با نظام مهندسی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات