450 هزار نفر در بافت های حاشیه ای استان اصفهان سکونت دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 450 هزار نفر در بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی این استان اصفهان سکونت دارند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

450 هزار نفر در بافت های حاشیه ای استان اصفهان سکونت دارند

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن اظهار داشت: حدود سه هزار و 783 هکتار از املاک و اراضی بافت فرسوده استان در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های حاشیه ای قرار دارد که شامل 50 محله می شود.

او با بیان اینکه حدود 14 هزار هکتار از اراضی شهری استان در زُمره بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است، افزود: این میزان حدود 10 درصد از کل بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کشور را شامل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سکونتگاه های غیررسمی، محله ها و محدوده هایی هستند که بصورت شتابزده، خارج از ضوابط و قوانین و در درون یا مجاور شهرها ساخته شده و دارای ضعف شدید خدمات و سرانه های شهری بوده و اغلب آنها نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

قاری قرآن با بیان اینکه هم اینک 9 طرح بازآفرینی شهری در استان در حال اجراست، ادامه داد: این طرح ها در راستای محرومیت زدایی، ایجاد فضای آموزشی، ارتقا کیفیت محل زندگی و احیای بافت تاریخی در قالب قراردادهای مشخص در دست احداث هستند.

او با اشاره به اینکه 6 مورد از این طرح ها در قالب مشارکت با شهرداری یا هیأت امنا مساجد در حال احداث است، خاطرنشان کرد: احداث ساختمان مسجد امام صادق (ع) همت آباد با قرارداد 6 میلیارد ریال، احداث مدرسه 9 کلاسه نجف آباد با اعتبار پنج میلیارد ریال، مرمت حمام تاریخی دستگرد با قرارداد 2 میلیارد ریال در زمره این طرح هاست.

قاری قرآن اضافه کرد: روکش آسفالت معابر محلات زینبیه و دارک اصفهان، احیا و بهسازی و نوسازی خانه تاریخی جنگجویان محله هارونیه، بهسازی معابر خمینی شهر و دُرچه و تکمیل محوطه سازی برج کبوتر شاپورآباد و محیط پیرامون آن با بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار، بخش دیگری از این طرح هاست که بیش از 90 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، ابراز داشت: طرح مشارکتی نوسازی و بهسازی بازار تاریخی شهرضا با پیشرفت 60 درصد و احداث 2 سرای محله جوی آباد خمینی شهر با پیشرفت 30 درصد از دیگر طرح های مهم بازآفرینی شهری در استان محسوب می شود.

450 هزار نفر در بافت های حاشیه ای استان اصفهان سکونت دارند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات