راه اندازی سامانه رفع اختلافات ملکی در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه شهرسازی از راه اندازی سامانه ثبت درخواست رفع اختلاف و مشکلات ملکی و ثبتی در بافت های فرسوده در اسرع وقت خبر داد و گفت: با هدف شتاب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، این سامانه راه اندازی می شود.

زمان مطالعه 2 دقیقه

راه اندازی سامانه رفع اختلافات ملکی در بافت های فرسوده

«محمد آئینی» امروز (چهارشنبه) افزود: به منظور رفاه حال مالکان واحدهای فرسوده در محلات هدف بازآفرینی شهری، سامانه ثبت درخواست های رفع اختلاف و حل مشکلات ثبتی و ملکی با همکاری طرفین در اسرع وقت راه اندازی می شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین به منظور آزادسازی، تعیین تکلیف اراضی واقع در طرح های مصوب احیاء، به سازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، هیات های حل اختلاف ماده 9 در همه استان ها تشکیل می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای رسیدگی به وضعیت ساکنان محلات کمتر برخودار و مناطق حاشیه نشین، این امر در اولویت دولت سیزدھم قرار گرفته و تاکنون فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: به طور قطع تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند، بلاصاحب و بدون استفاده موجود به عنوان موانع نوسازی در این محلات، گام مهمی در تسریع تولید مسکن، به سازی و نوسازی محلات هدف خواھد بود.

آئینی اظهار داشت: با توجه به اینکه در برنامه جهش تولید مسکن، نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و سکونتگاه ھای غیررسمی جایگاه فوق العاده ای دارد، رفع موانع ملکی می تواند به سرعت گرفتن تحقق این برنامه کمک کند.

بر اساس ماده 9 قانون «حمایت از احیاء، به سازی و نوسازی بافت ھای فرسوده و ناکارآمد شهری» به منظور حل و فصل اختلافات و مشکلات مربوط به املاک و اراضی واقع در طرح های مصوب احیاء، به سازی و نوسازی اعم از فاقد سند، بلاصاحب و مجهول المالک و سایر اختلافات و تعیین تکلیف وضعیت این گونه املاک، وقف ضوابط و مقررات مربوط، هیاتی مرکب از یک نفر از قضات با تجربه دادگستری به انتخاب رییس قوه قضائیه، رییس اداره ثبت اسناد و املاک محل یا نماینده وی و یک نفر به نمایندگی از سوی اداره راه و شهرسازی استان در اداره ثبت اسناد و املاک محل تشکیل می شود و با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل، نسبت به موضوع رسیدگی و با رای قاضی عضو هیات اتخاذ تصمیم خواھند کرد.

راه اندازی سامانه رفع اختلافات ملکی در بافت های فرسوده

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات