وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان شد

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا 200 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.

زمان مطالعه 1 دقیقه

وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان شد

رضا حمیدی با بیان جزئیات تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و بازپرداخت اقساط این وام افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا 200 میلیون تومان با تسهیلات یارانه دار در دستور کار است و پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات تا 200 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. مقرر شده تا تسهیلات یارانه دار مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شود. مازاد این تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان با نرخ سود آزاد و 18 درصد محاسبه خواهد شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: تسهیلات به تناوب در سال های گذشته با افزایش همراه بود. هم اکنون رقم تسهیلات 100 میلیون تومان است که با مجموع دوران مشارکت و دوران اقساطی 20 ساله، مبلغ اقساط 700 هزار تومان است.

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 به منظور اجرای قانون ساماندهی و عرضه مسکن و همچنین برنامه های چهارم تا ششم توسعه برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت نرخ سود را تضمین کرد، گفت: در زمان اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی 7 درصد واحدها مقاوم سازی شده بود که هم اکنون این میزان به 50 درصد رسیده است.

حمیدی ادامه داد: طبق برنامه مذکور قرار است تا سال 1405 مقاوم سازی واحدهای ساختمانی به 70 درصد برسد و تا پایان 1410، واحدهای مسکونی به میزان 100 درصد مقاوم سازی شوند.

وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات