عدم لایروبی به موقع سدها و رودخانه ها علت وقوع سیل هرمزگان

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان عدم لایروبی به موقع سدها و رودخانه ها را علت وقوع سیل در استان هرمزگان دانست و گفت: نگاه مقعطی و کوتاه مدت به لایروبی سبب شده در فصول و سال های پر بارش با حوادثی مانند سیلاب رو به رو شویم.

زمان مطالعه 1 دقیقه

عدم لایروبی به موقع سدها و رودخانه ها علت وقوع سیل هرمزگان

حسین رئیسی با اشاره به ادامه بارندگی های شدید و وقوع سیلاب در استان هرمزگان، گفت: بارندگی ها در شهرهای مختلف استان هرمزگان مانند میناب و رودان ادامه دارد و از شهر رودان به دلیل قطع ارتباط تلفنی خبر چندانی در دست نیست و اکنون بارندگی به نقاط شرقی تر استان مانند جاسک و سیریک کشیده شده است و متاسفانه سیلاب بزرگی به سمت میناب راه افتاده، در حالی که دریچه های پایین سد باز است و خروجی آب را داریم اما برخی از روستاهای پایین دست سد دچار آب گرفتگی شده اند.

نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد با ورود سیلاب جدید دریچه های بیشتری از سد منطقه باز خواهد شد که این خود می تواند مشکلات را در پایین دست سد تشدید کند.

رئیسی با اشاره به پیگیری های خود با استاندار و فرماندار هرمزگان و ستاد مدیریت بحران برای کاهش آسیب ها به مردم و زندگی آن ها، افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته با وجود تاکیدات و تذکرات جدی برای لایروبی رودخانه ها و سدها اقدام قابل توجه ای صورت نگرفته است ضمن آنکه عدم تخلیه به موقع سد را باید علت دیگر این سیلاب دانست چراکه ظرفیت سدها تکمیل شده لذا مدیریت سیلاب های بعدی دشوار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه مقعطی و کوتاه مدت به لایروبی سبب شده در فصول و سال های پر بارش با حوادثی مانند سیلاب رو به رو شویم در حالی که اگر لایروبی در زمان خشکسالی نیز ادامه پیدا کند دیگر شاهد وارد شدن خسارات به مردم نخواهیم بود.

عدم لایروبی به موقع سدها و رودخانه ها علت وقوع سیل هرمزگان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات