30 شهر استان تهران در معرض فرونشست قرار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در حال حاضر 30 شهر استان تهران در معرض فرونشست قرار دارد و برای جلوگیری از آن باید به سرعت فکری برای برداشت‌های بی رویه از منابع زیرزمینی کرد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

30 شهر استان تهران در معرض فرونشست قرار دارد

منصور درجاتی در خصوص حادثه ریزش بخشی از سطح زمین در نسیم شهر اظهار داشت: منشأ این حادثه انسان است و حادثه مذکور اصولاً طبیعی نبوده است، اما به دلیل استفاده نامناسب از منابع آبی، متأسفانه هم اکنون استان تهران در معرض وقوع فرونشست قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 30 شهر استان تهران در معرض فرونشست قرار دارند و برای جلوگیری از آن باید به سرعت فکری برای برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی کرد، البته نباید تصور کنیم، به محض جلوگیری از این برداشت‌ها شاهد رفع خطر فرونشست هستیم، خیر، زمان هم لازم است، از همین امروز جلوی برداشت بی رویه را بگیریم، هم دیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در شرایط کنونی حتی زمین لرزه‌های با قدرت متوسط نیز تخریب گسترده ای در پی خواهند داشت و خطر فرونشست در دشت شهریار و دشت ورامین بیشتر است و مناطقی از جنوب و جنوب غرب شهر تهران نیز از این خطر مصون نیست.

درجاتی اقداماتی مانند پلمب چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز، استفاده حداکثری از روان آب‌ها، تأسیس تصفیه خانه‌ها، نصب تجهیزات کامل شتاب سنج در ارتفاعات و اطراف تهران و… را از جمله اقداماتی دانست، که سبب مقابله با فرونشست می‌شوند.

30 شهر استان تهران در معرض فرونشست قرار دارد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات