تامین مسکن در ارتقای معیشت خانوار نقش اساسی دارد

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد در مجلس با بیان اینکه تامین مسکن ارزان خانوارها ارتباط با معیشت مردم دارد، گفت: اگرچه کار ارزشمندی ازسوی دولت جدید برای تولید مسکن کلید خورده است اما اگر نظارت و دقت لازم در پیگیری و ادامه کار نباشد می‌تواند آثار سوء و مشکلات مسکن‌های مشابه را در دولت‌های قبلی داشته باشد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

تامین مسکن در ارتقای معیشت خانوار نقش اساسی دارد

جلیل رحیمی جهان آبادی بر ضرورت توجه بیشتر به معیشت مردم تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که مشکلاتی در مسیر بهبود وضعیت معیشت مردم وجود دارد البته بخشی از این مشکلات زیربنایی است و بخشی به تعاملات اقتصادی ما با جهان مرتبط می شود، که اگر در سطح تعاملات ایران با کشورهای جهان ارتقا ایجاد شود، در حل مشکلات تسریع انجام می شود.

وی با بیان اینکه بدیهی است تقویت ارزش پول ملی در تقویت معیشت نقش دارد، گفت:واردات تخم مرغ، برنج، روغن و غیره اقدامات مقطعی برای تقویت معیشت است چرا که برای ارتقا اصولی معیشت خانوار، باید اقدامات اساسی انجام داد .

نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت ارزش پول ملی، ارتباطات خارجی با دیگر کشورها و صادرات و واردات کشور در حد مطلوب نیست، ادامه داد: به یقین تا این مشکلات اساسی و زیربنایی حل نشود نمی توان مشکلات اقتصادی را کاملا حل کرد از طرفی ما با یک بروکراسی در وزارتخانه ها رو به رو هستیم و متاسفانه مسائلی مانند رانت، تبعیض و ناکارآمدی برخی مدیران، سیستم اداری کشور را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود: بسیاری از واردت کنندگان برنج، بارها به بنده مراجعه کردند که صدها تن برنج آن ها در انبار گمرک ها مانده و با وجود پرداخت جریمه گمرکی، در تامین ارز آن ها مشکل ایجاد می کنند، لذا این مشکلات نشان می دهد؛ سیستم اداری ما ناسالم است.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی باید به صورت ضربتی و فوری بخشی از مایحتاج مردم را وارد کند اما در دراز مدت باید فکری اساسی برای بهبود روابط خارجی و تعاملات اقتصادی داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین مسکن نیز ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد، توضیح داد: اگرچه کار ارزشمندی ازسوی دولت جدید برای ایجاد مسکن ملی کلید خورده است اما اگر نظارت و دقت لازم در اجرا نباشد می تواند آثار سوء و مشکلات ساخت مسکن های مشابه را در دولت های قبلی داشته باشد لذا باید نظارت شود تا این خانه ها با کیفیت مناسب در مناطق مناسب ساخته شوند تا در نتیجه انجام این مهم، بخش قابل ملاحظه ای از جامعه مسئله پرداخت هزینه اجاره بهای نداشته باشندو بتوانند معیشت خود را تقویت کنند.

تامین مسکن در ارتقای معیشت خانوار نقش اساسی دارد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات