ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز شده است

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: در مجموع تاکنون در استان مرکزی در قالب طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی ساخت حدود 10 هزار واحد مسکن آغاز شده است.

زمان مطالعه 4 دقیقه

ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز شده است

احمد مرزبان روز شنبه 27 آذر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن 21 هزار و 290 واحد سهمیه ابلاغی وزرات راه و شهرسازی برای استان مرکزی در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 12 هزار و 400 واحد سهم شهرهای جدید امیرکبیر و ومهاجران و 8890 واحد سهم شهرهای بالا و زیر 100 هزار نفر بوده است. در شهرهای بالا و زیر 100 هزار نفر با متولی کری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 7499 واحد تامین زمین و عملیات ساخت آغاز شده است. هزار واحد نیز برای نیروهای مسلح بوده و 380 واحد پروژه مشارکتی ابلاغی در طرح اقدام ملی مسکن بوده است.

وی افزود: در شهر اراک سهیمه اقدام ملی 4714 واحد بوده که 9 هزار و 865 نفر ثبت نام کرده و 7703 نفر واجدین شرایط بوده اند اما در مجموع 1881 واحد واریز وجه صورت گرفته است. با توجه به تقاضای مردم اراک، مسئولین و نمایندگان تلاش بر این شد که در اراک موقعیتی ایجاد شود که مردم بتوانند خانه دار شوند که در این راستا زمینی 24 هکتاری با عنوان کوی سردار شهید سلیمانی با ظرفیت 1320 واحد در حال ساخت است همچنین 600 واحد نیز در کوی کوثر با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این طرح گنجانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: سهمیه ابلاغی شهر ساوه 1625 واحد بوده که 5228 نفر ثبت نام کرده اند و 1848 واحد واریز وجه صورت گرفته که برای تمامی این واریزی ها تامین زمین صورت گرفته است. همچنین زمین برای ساخت 42 واحد برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

مرزبان ادامه داد: سهیمه ابلاغی غرق آباد 40 نفر بوده که 402 نفر ثبت نام کرده و 16 نفر واریز وجه داشته اند اما زمین برای 42 نفر تامین شده همچنین در شهر نوبران سهیمه ابلاغی 20 نفر بوده و برای 52 واحد زمین تامین شده و بنیاد مسکن مشغول ساخت است. در آشتیان از بین ثبت نام کنندگان154 نفر واریز وجه داشته اند.

وی ادامه داد: سهمیه ابلاغی شهرستان کمیجان 59 واحد بوده که 209 نفر ثبت نام کننده داشته و 102 نفر وجه را واریز کرده اند و برای 106 نفر عملیات ساختمانی اجرا شده است. همچنین زمین 8 واحد نیز برای کمیته امداد تامین شده است. سهیمه ابلاغی تفرش 107 نفر بوده که از 669 واجد شرایط 246 نفر واریز وجه داشته و با احتساب 20 واحد کمیته امداد جمعا 592 واحد در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: سهیمه ابلاغی شهرستان شازند 135 واحد بوده که 77 نفر واریز وجه داشته اند و با احتساب 21 واحد برای کیمته امداد برای 108 نفر تامین زمین صورت گرفته است. در سایر شهرهای استان نیز تامین زمین به میزان کافی انجام شده است.

مرزبان ادامه داد: در مجموع در استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی ساخت حدود 10 هزار واحد مسکن آغاز شده است.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن در استان مرکزی بیان کرد: سهمیه استان مرکزی در این طرح 61 هزار و 127 واحد برای 4 سال است که 42 هزار و127 واحد سهمیه شهرهای بالا و زیر 100 هزار نفر جمعیت است. سهمیه سال اول استان مرکزی 17 هزار و 350 واحد است و 19 هزار واحد سهمیه شهرهای جدید امیرکبیر و ومهاجران است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ این طرح، شناسایی اراضی آغاز شده و امروز خوشبختانه 452 هکتار اراضی با قابلیت مسکونی یا تغییر کاربری و الحاق به محدوده به استعداد ساخت 29 هزار واحد شناسایی شده است.

وی در خصوص واجدین شرایط اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار بالای 35 سال، افراد نخبه و معلولان جسمی و حرکتی و آقایان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص نیز می توانند از این طرح استفاده کنند. ثبت نام برای سایر مجردین در شورای مسکن مطرح و با کلیات آن موافقت شده است.

مرزبان در خصوص پروژه 8100 واحدی اراک گفت: طبق توافق صورت گرفته بین راه و شهرسازی و اوقاف، قرارداد ساخت 8100 واحد مسکونی رو به اتمام است که امیدواریم کلنگ زنی آن در روزهای آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شود.

وی در خصوص تقاطع غیرهمسطح سنجان بیان کرد: طولانی شدن روند اجرای پروژه مذکور به دلایل مختلفی اعم از تغییر چندباره طرح، عدم جابجایی تاسیسات، عدم آزادسازی املاک و مشکلات هدایت ترافیک بوده است که همگی خارج از اختیار این اداره بود است. هر زمان که مشکلات موجود برطرف شود اداره کل راه وشهرسازی نیز با سرعت و بدون فوت وقت اقدام به اجرای عملیات کرده و پیشرفت فیزیکی پروژه به ناگاه روند صعودی به خود گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان مرکزی 105 کیلومتر آزادراه و 165 کیلومتر بزرگراه و حدود 130 کیلومتر راه های اصلی در دست ساخت است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: در مجموع تاکنون در استان مرکزی در قالب طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی ساخت حدود 10 هزار واحد مسکن آغاز شده است.

ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز شده است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات