احکام قانونی نهضت ملی مسکن اصلاح می‌شود / الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن در لایحه بودجه 1401

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در اصلاح احکام مرتبط به نهضت ملی مسکن با وزارت راه همراه هستیم، گفت:ساخت 4 میلیون مسکن بازار را تنظیم می‌کند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

احکام قانونی نهضت ملی مسکن اصلاح می‌شود / الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن در لایحه بودجه 1401

صُدیف بدری با بیان این‌که مجلس به وزارت راه و شهرسازی از طریق احکامی که نیاز دارد تا اجرای نهضت ملی مسکن عملیاتی شود، کمک خواهد کرد،‌ اظهار کرد: نمایندگان مجلس برای تحقق این برنامه نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برخی احکام مورد نیاز در لایحه بودجه سال آینده کل کشور آمده است. برای تقویت منابع مالی، تامین منابع مالی صندوق ملی زمین و مسکن در لایحه دولت رقم ناچیزی قید شده که نمایندگان مجلس به شرطی که سازمان برنامه و بودجه همراهی و موافقت کند حتما برای تقویت آن اقدام خواهند کرد.

وی افزود‌: مجلس در خصوص هماهنگی‌های بین‌بخشی با وزارتخانه‌های دیگر چنانچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کند و نیاز به کمک در این خصوص داشته باشد حتما همراهی لازم را خواهد داشت. همچنین در موضوع الزام بانک‌ها برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن مجلس کمک وزارت راه و شهرسازی است.

وی یادآور شد: الزام بانک‌ها و همراهی آنها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن در لایحه بودجه 1401 نبود که سعی می کنیم آن بخش را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: هر حکمی که برای اجرای بهتر طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک کند مورد حمایت و تایید نمایندگان مجلس خواهد بود.

وی بر همراهی و اراده دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تولید مسکن موضوع مهمی است که موردنظر نمایندگان مجلس است. در چندین سال گذشته انباشت تولید مسکن وجود داشت که فاصله نیاز و تولید را افزون کرد. بنابراین تولید در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس به ویژه برای اقشار کم‌درآمدی و محروم جامعه است.

بدری توضیح داد: احداث 4 میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال دولت سیزدهم به تنظیم‌گری بازار عرضه و تقاضا کمک می‌کند و همه باید در اجرای این طرح همراهی کنند.

احکام قانونی نهضت ملی مسکن اصلاح می‌شود / الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن در لایحه بودجه 1401

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات