یک طرح هادی و 2 واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل بهره‌برداری شد

طرح هادی روستای جبه‌دار از توابع بخش ثمرین شهرستان اردبیل به همراه 2 واحد مسکن روستایی روز سه‌شنبه طی آیینی با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌برداری شد.

زمان مطالعه 3 دقیقه

یک طرح هادی و 2 واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل بهره‌برداری شد

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین افتتاح این طرح ها، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی، احداث مسکن محرومان در مناطق شهری و روستایی و نیز صدور سند مالکیت برای اماکن مسکونی روستایی را چهار وظیفه اساسی بنیاد مسکن عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد بیان کرد: مقرر شده است که امسال 200 هزار واحد مسکن در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح روستاهای کشور احداث شده و در اختیار متقاضیان فاقد مسکن قرار ‌گیرد.

وی اجرای طرح ملی مسکن در قاب مقاوم سازی مسکن روستایی و تثبیت مالکیت در قالب صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی و نیز اجرای طرح هادی را از جمله روشهای موثر برای حمایت از جمعیت ساکن در مناطق روستایی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: با این اقدامات اساسی که آثار آن در تمام روستاهای کشور قابل مشاهده است، میزان بهره‌مندی روستاییان به عنوان تولید کنندگان اصلی کشور از خدمات نظام افزایش یافته است.

وی اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها را موجب ایجاد تحول عمران و آبادانی در تمام روستاها دانست و اظهار کرد: با اقدامات این نهاد انقلابی، هموطنان در آسایش و امنیت سرپناه قرار گرفته اند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، خواستار مشارکت و حفاظت خود اهالی روستاها از طرح های عمران روستایی به خصوص طرح های هادی شد و گفت: بدون همراهی مردم اجرای طرح های زیرساختی در مناطق روستایی ممکن نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل گفت: طرح هادی در نیمی از این روستاها اجرا شده که برابر با میانگین استانهای کشور است.

فرهاد سبحانی افزود: در چهار سال اخیر، با وجود کمبود منابع مالی دولت، اجرای طرح هادی در 380 روستای استان اردبیل اجرا شده و نزدیک به یک میلیون متر مربع آسفالت ریزی در معابر روستایی استان انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح هادی روستای جبه دار از حدود دو سال قبل گفت: برای اجرای طرح هادی این روستا که دارای 455 خانوار سکنه است، بالغ بر 150 میلیارد ریال به نرخ روز هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اجرای سه هزار متر جدول، 700 متر پیاده رو، سه هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت و یک دستگاه نماد در مرکز روستا را از جمله فعالیت های اساسی در تکمیل طرح هادی روستای جبه دار ذکر کرد.

وی همچنین از صدور360 جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی این روستا خبر داد و گفت: علاوه بر این، با همکاری بانک‌های عامل، 190 واحد مسکونی این روستا نیز با اعطای تسهیلات و با نظارت بنیاد مسکن مقاوم سازی و بهسازی شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با افتتاح طرح هادی روستای جبه دار، 2 هزار و هشتصدمین واحد مسکن محرومان استان اردبیل نیز که در این روستا احداث شده بود، به بهره برداری رسید.

کلید این واحد مسکونی که یکی از سهمیه سه هزار واحد مسکن محرومان تعیین شده برای استان اردبیل بود، به خانواده ساکن در این روستا تحویل شد.

همچنین، در جریان سفر امروز نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان اردبیل، 62 هزار و چهارصدمین واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این واحد مسکونی که با تسهیلات بانکی یک میلیارد ریالی و با نظارت بنیاد مسکن استان اردبیل احداث شده، میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل به 62 درصد رسید.

برابر آمار رسمی، استان اردبیل حدود 100 هزار واحد مسکونی روستایی دارد که تاکنون بیش از 62 هزار و 400 واحد آن با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

یک طرح هادی و 2 واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل بهره‌برداری شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات