مدت زمان آخرین مالکیت مسکن برای ثبت‌نام به 5 سال کاهش یافت

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شرط عدم مالکیت خصوصی مسکن برای ثبت نام نهضت ملی مسکن به پنج سال قبل از زمان ثبت نام کاهش یافت.

زمان مطالعه 1 دقیقه

مدت زمان آخرین مالکیت مسکن برای ثبت‌نام به 5 سال کاهش یافت

محمود محمودزاده درباره اصلاح شروط ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن اظهار کرد: بر اساس آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن 4 شرط لحاظ شده است که یکی از آنها عدم وجود مالکیت خصوصی برای متقاضی از اول فروردین 1384 تا کنون بوده است که بیش از 16 سال می‌شود.

وی یکی دیگر از شروط را سابقه حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا عنوان و بیان کرد: این دو شرط با مصوبه اخیر هیئت دولت به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد که بر اساس دستورالعمل جدیدی که وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده و ابلاغ خواهد کرد، امکان تسهیل شدن این شرایط فراهم شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار است شرایط برای هم شهرهای سراسر کشور ثابت نباشد؛ مثلاً در جاهایی که امکان تأمین بیشتر اراضی را داریم و امکان تأمین مسکن وجود دارد، می‌توانم فاصله زمانی سکونت را کوتاه‌تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سابقه نداشتن مالکیت خصوصی از 16 به 5 سال کاهش می‌یابد؛ این اتفاق می‌تواند تعداد زیادی از متقاضیان را پوشش دهد؛ کسانی که در این مدت مالکیت خصوصی داشته اند ولی به هر دلیلی آن را از دست داده اند و در حال حاضر فاقد مالکیت مسکن هستند، بتوانند از امتیازات این طرح استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد متقاضیان ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن یک میلیون و 800 هزار نفر را رد کرد.

وی تصریح کرد: به مرور به تعداد شهرهای مورد هدف در سامانه ثمن افزوده شده و در صورت تقاضا امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد.

مدت زمان آخرین مالکیت مسکن برای ثبت‌نام به 5 سال کاهش یافت

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات