موضوع گسترش پهنه فرونشست تهران در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: پیشنهاد "تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست" ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی شود.

زمان مطالعه 1 دقیقه

موضوع گسترش پهنه فرونشست تهران در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

عبدالجلال ایری در تشریح جلسه امروز(سه شنبه 9 آذرماه) کمیسیون عمران مجلس از حضور فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج برای ارائه گزارش درخصوص پروژه های عمرانی بسیج سازندگی، همچنین وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مدیریت بحران به منظور بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل های اطراف تهران در کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:محورهای گزارش فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج سازندگی درباره ماموریت های این قرارگاه همچون محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات رسانی بود و طبق گزارش ارائه شده که شامل طرحهای مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل و ... می شود.

وی افزود: همچنین مسئله مربوط به گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل های اطراف تهران نیز در این جلسه با حضور مسئولان امر بررسی علمی شد و راه های جلوگیری از فرونشست، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها مورد بحث قرار گرفت، در نهایت پیشنهاد "تدوین پیش نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست" ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شوند.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن، رئیس مدیریت بحران و مسئولان شهرداری نیز نظرات و دیدگاه های خود را درباره بحث فروشست تهران و کاهش آسیب پذیری تهران مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش جهت پاسخ به سوال مصطفی رضاحسینی قطب آبادی نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده های حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: نماینده سوال کننده مهلتی 10 روزه به وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داد.

موضوع گسترش پهنه فرونشست تهران در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات