بی‌اعتنایی به قانون جهش تولید مسکن / دستگاه‌های دولتی به وزارت راه زمین نمی‌دهند

با گذشت نزدیک به 6 روز از مهلت قانونی دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی، میزان زمین‌های واگذار شده به وزارت راه و شهرسازی نزدیک به صفر گزارش شده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

بی‌اعتنایی به قانون جهش تولید مسکن / دستگاه‌های دولتی به وزارت راه زمین نمی‌دهند

کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکتهایی که صددرصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است، به استناد ماده 10 قانون جهش تولید و تامین مسکن مکلفند، نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود، ظرف 2 ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

بر این اساس، قانون جهش تولید مسکن در تاریخ یک مهرماه سال 1400 توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و نهادهای دولتی تا 1 آذرماه زمان‌ دارند، نسبت واگذاری اراضی بدون استفاده خود به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی به وزارت راه زمین ندادند

بنا بر اظهارات یک منبع آگاه در سازمان ملی زمین و مسکن، در حال حاضر با گذشت نزدیک به 6 روز از مهلت قانونی دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی، میزان زمین‌های واگذار شده به وزارت راه و شهرسازی نزدیک به صفر است.

با توجه به ترک‌فعل صورت گرفته توسط دستگاه‌های موضوع این قانون، بنابر تبصره 1 ماده 10 قانون مذکور، چنانچه دستگاه‌های موضوع این ماده ظرف 2 ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام نکنند، ادارات ثبت اسناد و املاک موظفند به درخواست وزارت راه و شهرسازی، ظرف یک ماه به ترتیب یادشده، اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر نمایند.

ادارات ثبت اسناد و املاک مکلف به صدور سند جدید به نام وزارت راه

بنابراین در حال حاضر ادارات ثبت اسناد و املاک می‌بایست تا انتهای آذرماه و تا 24 روز آینده نسبت به صادر کردن سند جدید مالکیت زمین‌ها به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

علاوه بر این، به استناد تبصره ماده 12 قانون جهش تولید و تامین مسکن، متخلفان از اجرای این حکم به انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم می‌شوند.

بی‌اعتنایی به قانون جهش تولید مسکن / دستگاه‌های دولتی به وزارت راه زمین نمی‌دهند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات