حدود 37 هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند

ثبت نام حدود 37 هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن سبب شده است تا سقف سهم یک ساله این استان در کمتر از یک ماه تقریبا پر شود.

زمان مطالعه 3 دقیقه

حدود 37 هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند

سهم سالانه مازندران از طرح نهضت ملی مسکن ساخت 38 هزار خانه است که طبق اعلام اداره کل راه وشهرسازی استان تاکنون 36 هزار و 688 نفر برای خانه دار شدن از مسیر اجرای این طرح ثبت نام کرده اند.

طرح نهضت ملی مسکن اول مهر ماه امسال توسط رییس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد. ثبت نام در این طرح هم با معرفی سامانه ملی saman.mrud.ir (ثمن) شروع شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه ‌و شهرسازی مازندران روز چهارشنبه در باره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: تا پایان روز کاری 24 آبان ماه جاری 36 هزار و 688 متقاضی خانه در مازندران در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند.

سید عباس رهگشای این میزان استقبال از طرح را « چشمگیر» توصیف کرد و افزود: با توجه به این که سهم سالانه مازندران از این طرح 38 هزار واحد است ، این سقف با نام نویسی یکهزار و 312 نفر دیگر پر می شود و بعد از آن ثبت نام برای سهمیه سال دوم شروع خواهد شد.

وی با اعلام این که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ملی saman.mrud.ir (ثمن) در این طرح نام‌نویسی کنند، ادامه داد : متقاضیان حداکثر تا 15 آذر ماه سال جاری برای ثبت نام و قرار گرفتن در سهمیه سال اول فرصت دارند ولی باید حتما چهار شرط درج شده در سامانه را دارا باشند.

رهگشا توضیح داد: شرط اول این است که متقاضی متاهل و سرپرست خانوار باشد. شرط دوم این که دستکم سابقه پنج سال سکونت در شهری را که تقاضای ساخت خانه دارد، داشته باشد. شرط سوم این است که فاقد مالکیت خصوصی مسکن باشد و چهارمین شرط هم این که از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در حوزه مسکن استفاده نکرده باشد.

وی با اظهار این که سهم چهارساله مازندران از نهضت ملی ساخت مسکن در مجموع 152 هزار واحد است، افزود: برای ساخت این تعداد خانه، سه هزار هکتار زمین نیاز است.

معاون راه و شهرسازی مازندران بیشترین آمار و استقبال ثبت نام در طرح نهضت ملی ساخت مسکن را مربوط به شهرستان بابل با هفت هزار و 612 نفر اعلام کرد و گفت که آمل با سه هزارو 955 نفر و ساری با سه هزار و 200 نفر در رده بعدی قرار دارند.

وی افزود: همچنین تاکنون 2 هزار و 890 نفر از بابلسر، 2هزار و 46 نفر از بهشهر، 655 نفر از تنکابن، 625 نفر از جویبار، 369 نفر از چالوس، یک‌هزار و 184 نفر از رامسر، یک‌هزار و 2 نفر از فریدونکنار، 2هزار و 987 نفر از نکا و یک‌هزار و 13 نفر از نور برای خانه دار شدن از طریق این طرح ثبت نام کردند و بقیه ثبت نام شدگان هم از دیگر شهرستان های استان هستند.

رهگشا با اعلام این که مشکل تامین زمین برای ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های ساری، آمل، بابل، نور، محمودآباد، نکا و بهشهر با پیگیری انجام شده رفع شده است، گفت: حداکثر تا یک ماه آینده یک‌هزار و 500 هکتار زمین برای ساخت و ساز در قالب این طرح تامین خواهد شد.

حدود 37 هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات