هزار و 750 واحد مسکونی بر اثر زلزله هرمزگان آسیب دید

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اثر زلزله با بزرگی 6.4 در هرمزگان، 2 هزار و 750 واحد آسیب دیدند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

هزار و 750 واحد مسکونی بر اثر زلزله هرمزگان آسیب دید

مجید جودی ضمن ارایه آماری از ارزیابی خسارت های وارده در استان بر اثر زلزله با بزرگی 6.4 که 23 آبان به وقوع پیوست، بخشی از فعالیت های بنیاد را در این باره اعلام کرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که بر اساس برآورده های اولیه 30 روستا تحت تاثیر زلزله هرمزگان با بزرگی 6.4 و پس لرزه های متعدد آن قرار گرفتند از آسیب به 2 هزار و 750 واحد مسکونی خبر داد.

جودی گفت: از 2 هزار و 750 واحد مسکونی آسیب دیده، 2 هزار واحد احداثی و 750 واحد تعمیراتی شناسایی و ارزیابی شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه زلزله زده، منطقه لرزه خیزی است و در عین حال کیفیت واحدهای مسکونی بسیار پایین است، بر مقاوم سازی و بازسازی به موقع واحدها تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن به روال گذشته، از حساب 100 امام (ره) آواربرداری ها و مقدمات بازسازی و اسکان موقت زلزله زدگان را آغاز کرده است.

جودی ادامه داد: امروز پیش نویس برآوردهای اولیه بنیاد مسکن همراه با میزان خسارت ها و تسهیلاتی که باید به واحدهای احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد به دولت ارسال خواهد شد تا با تصویب دولت و تخصیص اعتبارات کار بازسازی و کمک به زلزله زدگان سرعت بگیرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیان جزئیات تسهیلاتی که مقرر است تا به زلزله زدگان هرمزگان در دو بخش احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد، گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه از نظر مالی جزو اقشار کم درآمدی محسوب می شوند، پیشنهاد تسهیلات ارایه شده است که این تسهیلات برای واحدهای احداثی در مجموع 250 میلیون تومان است که شامل 150 میلیون تومان تسهیلات کم بهره ساخت، 30 میلیون تومان تسهیلات کم بهره لوازم خانگی و 70 میلیون تومان بلاعوض (اسکان موقت و کمک معیشتی و...) است.

وی افزود: برای واحدهای تعمیراتی نیز در مجموع 50 میلیون تومان تسهیلات ارایه می شود که از این میزان، 30 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 20 میلیون تومان بلاعوض است.

جودی توضیح داد: مسیر روستاها هم اکنون باز است و نیروهای بنیاد مسکن از امروز در مناطق زلزله زده مستقر شده اند و آواربرداری و ارزیابی دقیق تر در حال انجام است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بنیاد مسکن به روال سال های گذشته منتظر اعتبارات نمی ماند و با کمک حساب 100 امام (ره) آواربرداری و ارزیابی ها و سایر موارد در مناطق زلزله زده آغاز خواهد شد تا تسهیلات دولتی برای زلزله زدگان تصویب شود و تخصیص یابد.

هزار و 750 واحد مسکونی بر اثر زلزله هرمزگان آسیب دید

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات