واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان در 31 استان برای تحقق نهضت ملی مسکن

رییس بنیاد مستضعفان گفت: 9 میلیون متر مربع از زمین‌های در اختیار را به طور رایگان و در 31 نقطه از کشور با هدف احداث مسکن برای دهک‌های پایین به دولت واگذار می‌کنیم.

زمان مطالعه 1 دقیقه

واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان در 31 استان برای تحقق نهضت ملی مسکن

عصر امروز در حاشیه دومین جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن امضا شد. «سید پرویز فتاح» پس از امضای این تفاهم نامه در تشریح جزییات آن اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در چارچوب نهضت ملی تولید مسکن با تخصیص اعتباری معادل 2هزار و 500 میلیارد تومان که شامل تخصیص 50 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به هر واحد مسکونی است، 50 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های بهزیستی دارای 2 معلول و بالاتر احداث می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد تا بنیاد مستضعفان 9 میلیون متر مربع از زمین‌های در اختیار خود را به طور رایگان و در 31 نقطه از کشور با هدف احداث مسکن برای دهک‌های پایین به دولت واگذار کند.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد مستضعفان در این تفاهم‌نامه متعهد شد تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ساختمانی خود، 100 هزار واحد مسکونی برای دهک‌های یک، 2 و سه را در طول چهار سال احداث کند.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ما در مراحل بعد نیز آمادگی داریم تا در صورت اعلام نیاز دولت، زمین‌های دیگری را که در اختیار داریم، پای کار اجرای این قانون بیاوریم.

فتاح با بیان اینکه تمام این موارد با کسب مجوز و در راستای عنایات مقام معظم رهبری نسبت به محرومان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در این شرایط سخت با تمام ظرفیت در خدمت مستضعفان خواهد بود و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان در 31 استان برای تحقق نهضت ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات