هشدار نماینده مجلس نسبت به خرید 300 میلیون دلاری ملک در ترکیه

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خروج 300 میلیون دلار برای خرید ملک در ترکیه را «سقوط آزاد در سرمایه ملی» خواند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

هشدار نماینده مجلس نسبت به خرید 300 میلیون دلاری ملک در ترکیه

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، خروج 300 میلیون دلار برای خرید ملک در ترکیه را «سقوط آزاد در سرمایه ملی» خواند و گفت: آمارها نشان می‌دهد نه تنها سرمایه گذاری خارجی قابل توجهی در کشور اتفاق نیفتاده بلکه حجم قابل توجهی نیز از کشور خارج شده که جای نگرانی دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم تصریح کرد: طبق آمارهای بانک مرکزی، از سال 84 تا 99، حدود 171 میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده و متأسفانه در چند سال اخیر و در سایه بی نظارتی بانک مرکزی، حدود 300 میلیون دلار از این سرمایه به خرید ملک در ترکیه اختصاص یافته است.

به گفته وی، نوسان قیمت ارز، مشکلات مبادلات خارجی به خصوص بالا بودن ریسک سرمایه گذاری از جمله دلایل افزایش خروج سرمایه و کاهش سرمایه گذاری داخلی است.

حسینی افزود: این در حالی است که جذب سرمایه یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه در هر کشور است و جذب سرمایه خارجی علاوه بر رونق تولید و اشتغال، به رشد توسعه متوازن در کشور نیز می‌انجامد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که رقم خروج سرمایه از کشور معادل 44 برابر بودجه عمرانی در سال 1400 است تصریح کرد: با توجه به میزان درآمد نفتی کشور، این رقم معادل 140 برابر درآمد نفتی شش ماهه نخست سال جاری است.

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی، کسری بودجه دولت، افزایش ریسک سرمایه گذاری، نرخ رشد اقتصادی پایین، مقررات ناکارآمد و پیچیده، فقدان مشوّق های حمایتی سرمایه گذاری و رونق رمز ارزها در سال‌های اخیر، از دیگر دلایل مترتّب بر این بحران است.

حسینی تأکید کرد: چنانچه اقدامات مؤثری در جهت اصلاح نظام حکمرانی اقتصادی در کشور حاصل نشود، اوضاع از آن چه هست هم بحرانی‌تر خواهد شد.

هشدار نماینده مجلس نسبت به خرید 300 میلیون دلاری ملک در ترکیه

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات