2 هزار جوان روستایی گنبدکاووس در طرح مسکن ثبت‌نام کردند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت که حدود 2 هزار نفر از جوانان مناطق روستایی این شهرستان مرزی در طرح مسکن جوانان و سامانه بنیاد مسکن ثبت نام کردند که ساخت مسکن این خانه‌ها پس از احراز صلاحیت توسط شوراها و دهیاران شروع خواهد شد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

2 هزار جوان روستایی گنبدکاووس در طرح مسکن ثبت‌نام کردند

مرتضی صابری روز شنبه اظهار داشت: هم اکنون مرحله اخذ پروانه ساختمانی برای 300 واحد مسکونی در برخی روستاهای متقاضی از جمله "دوزالوم، حاجی قوشان، تنگلی، گدم آباد و تقی آباد " در حال انجام است.

وی از شروع ساخت 70 واحد مسکن جوانان در روستای حاجی قوشان گنبدکاووس تا مرحله سقف خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این مرحله نخست عملیات اجرایی ساخت 42 واحد مسکونی در روستای تقی آباد این شهرستان که 230 ثبت نام کننده داشته است، از امروز شروع شد.

صابری گفت: ساخت مسکن در روستای تقی آباد در یک قطعه زمین پنج هزار مترمربعی تحویلی از اداره راه و شهرسازی گلستان و در قطعات 200 متری (هر قطعه 2 واحد با زیربنای 75 مترمربع) انجام خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس ادامه داد: بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده بر عهده اعضای شورا و دهیار روستا است و به محض تایید افراد، عملیات ساخت مسکن آنها توسط بنیاد شروع خواهد شد.

وی سقف تسهیلات پیش بینی شده برای ساخت هر واحد مسکونی در طرح مسکن جوانان روستایی را 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 300 میلیون ریال نیز وام قرض الحسنه بانک مهر اقتصاد است.

صابری افزود: علاوه بر این مبلغ 500 میلیون ریال نیز وام با کامزد 18 درصد توسط بانک سپه پیش بینی شده که دریافت آن توسط افراد اختیاری است ضمن اینکه بخشی از هزینه ساخت مسکن نیز توسط مالکان باید تامین شود.

شهرستان گنبدکاووس 375 هزار نفر جمعیت دارد که در 2 نقطه شهری و 167 روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند.

2 هزار جوان روستایی گنبدکاووس در طرح مسکن ثبت‌نام کردند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات