قیمت مسکن در مشهد در حال کاهش اما اجاره‌بها رو به افزایش است

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون قیمت مسکن در این کلانشهر روند نزولی یافته اما در مقابل آن، نرخ رهن و اجاره مسکن همچنان رو به افزایش است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت مسکن در مشهد در حال کاهش اما اجاره‌بها رو به افزایش است

علی‌اصغر مرادزاده روز چهارشنبه افزود: قول رییس جمهوری مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی و طرح جهش تولید، مردم را امید به خانه دار شدن در این دولت نموده لذا کمتر راغب به خرید خانه های ساخته شده هستند و این موضوع بر بازار معاملات مسکن تاثیر گذاشته است.

وی وضعیت بازار معاملات مسکن را در مشهد "رکود کامل" توصیف و بیان کرد: هم‌اینک حداقل قیمت مسکن در بازار مشهد به ازای هر مترمربع 50 میلیون ریال و حداکثر قیمت مسکن در این شهر به ازای هر مترمربع یک میلیارد ریال است که این قیمت طی هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بین 10 تا 20 درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: روند سیر قیمتی در رهن و اجاره مسکن در این کلانشهر همچنان رو به افزایش است و به طور میانگین نرخ آن در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

مرادزاده افزود: هرچند دولت افزایش بی حد و حساب نرخ رهن و اجاره را ممنوع کرده اما اغلب مستاجران از حق و حقوق خود آگاهی ندارند و گاه موجران نرخ اجاره یا رهن را تا 300 درصد برای مستاجر جدید افزایش می دهند.

وی اضافه کرد: این که موجران، مستاجران را وادار به تخلیه خانه کرده و سپس خانه را به چند برابر نرخ قبلی به مستاجر جدید اجاره می دهند بدون آن که مستاجر جدید از نرخ قبلی اجاره آگاه باشد بر وضعیت بازار رهن و اجاره تاثیر گذاشته و نرخ ها را رو به افزایش نهاده است.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 تعداد خانوار در خراسان رضوی یک میلیون و 938 هزار و 703 و تعداد واحدهای مسکونی یک میلیون و 920 هزار و 401 واحد بوده است.

همچنین بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، تا سال 1405 با احتساب 6 میلیون و 990 هزار نفر جمعیت و 2 میلیون و 300 هزار خانوار در خراسان رضوی باید 2 میلیون و 393 هزار واحد مسکونی در این استان وجود داشته باشد.

قیمت مسکن در مشهد در حال کاهش اما اجاره‌بها رو به افزایش است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات