پرداخت وام مسکن روستایی 2 میلیارد ریالی به بانک‌ها ابلاغ شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرداخت وام مسکن روستایی پس از دو برابر شدن و افزایش به مبلغ 2 میلیارد ریال ، به بانک‌ها ابلاغ شده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

پرداخت وام مسکن روستایی 2 میلیارد ریالی به بانک‌ها ابلاغ شد

اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بابل افزود : رییس جمهوری با افزایش وام مسکن روستایی به مبلغ 2 میلیارد ریال موافقت کرده است و پرداخت آن از سوی بانک ها هم بزودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به رکود مسکن طی دو سال اخیر، افزایش وام مسکن روستایی گره گشا خواهد بود و رونق ساخت مسکن روستایی را به همراه خواهد داشت.

او افزود: اگر معتقد به تولید محور بودن روستاها هستیم ، باید زمینه ماندگاری جوانان در روستاها فراهم شود و افزایش وام مسکن روستایی مشوق خوبی برای ماندگاری جوانان در روستاها خواهد بود.

نیکزاد نقش بنیاد مسکن را در تحقق طرح دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون مسکن در سال بسیار زیاد توصیف کرد و گفت : در مجموع از مجموع یک میلیون مسکن در سال ، ساخت 400 هزار بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است که 200 هزار واحد آن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: علاوه بر احداث مسکن ، باید زیرساخت های مهم در روستاها برای تحقق توسعه پایدار ، رونق تولید و اشتغال هم در دستور کار جدی قرار گیرد.

نیکزاد اظهار داشت: یکی از کارهایی که در روستاها باید جدی گرفته شود ، هدایت آب های سطحی بویژه در استان مازندران است چون در وضعیت کنونی بارندگی سیمای روستاها را تغییر می دهد.

رییس بنیاد مسکن همچنین بر ضرورت حفظ زمین های کشاورزی در روستاها تاکید کرد و افزود : در جلسات با دهیاران همواره مخالفت شدید خود را با تغییر کاربری زمین های کشاورزی اعلام می کنیم مگر اینکه جوانان بومی روستا برای ساخت مسکن دچار مشکل باشند که رفع این این مشکل یک ضرورت جدی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صبح امروز در سفری از پیش اعلام نشده وارد بابل شد. نیکزاد در این سفر یک روزه از بخش های لاله آباد، مرکزی و بابلکنار بازدید کرده و مشکلات روستاها در حوزه زیرساخت ها از جمله طرح های هادی و ضرورت تکمیل آنها را مورد بررسی قرار داد. در اینسفر در باره طرح های عمرانی روستاهای این منطقه هم تصمیمات لازم اتخاذ شد.

پرداخت وام مسکن روستایی 2 میلیارد ریالی به بانک‌ها ابلاغ شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات