1500 واحد مسکونی در اثر زلزله در کوهرنگ و اندیکا تخریب شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در اثر وقوع زلزله 500 واحد مسکونی در منطقه کوهرنگ به دلیل کیفیت ساخت بسیار پایین به صورت صد درصدی تخریب شده و هزار واحد مسکونی نیز در منطقه اندیکا، آسیب جدی دیده که نیازمند بازسازی اساسی است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

1500 واحد مسکونی در اثر زلزله در کوهرنگ و اندیکا تخریب شده است

عبدالجلال ایری با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در جریان زلزله اخیر استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وقوع زلزله در مناطق کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری و اندیکا استان خوزستان، کمیسیون عمران هفته جاری از دستگاه های مختلفی نظیر هلال احمر، بنیاد مسکن، مدیریت بحران و اورژانس کشور دعوت کرد تا از وضعیت مناطق زلزله زده و عملکرد مجموعه تحت مدیریتی خود گزارشی ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در زلزله سی سخت بیشترین آسیب به منازل مسکونی وارد شد و اماکن آموزشی و بهداشتی آسیب چندانی ندیدند اما بر اساس گزارش مسئولان از زلزله اندیکا و کوهرنگ بیشترین آسیب به اماکن آموزشی و بهداشتی وارد شده است لذا دلایل بروز چنین اتفاق نامطلوبی باید بررسی کارشناسی شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، مردم این مناطق با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند، اما با توجه به شرایط خاص کرونایی، یکی از مشکلات اصلی آنها، در حوزه مسائل بهداشتی است. بر اساس گزارش مسئولان بنیاد مسکن، در اثر وقوع زلزله 500 واحد مسکونی در منطقه کوهرنگ به دلیل کیفیت ساخت بسیار پایین به صورت صد در صدی تخریب شده و در هزار واحد مسکونی نیز در منطقه اندیکا، آسیب جدی دیده و نیازمند بازسازی اساسی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 210 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله در نظر گرفته شده که 150 میلیون تومان آن بلاعوض و مابقی وام با نرخ سود 4 درصد است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از مناطق زلزله خیز در جهان است باید مدیریت بحران بیش از پیش فعال شود. از طرفی بنیاد مسکن نیز باید با اراده و انگیزه بیشتری کار کند، تا منازل آسیب دیده در سریع ترین بازسازی شده تا باری از دوش مردم بر داشته شود.

ایری اظهار کرد: متاسفانه عملیات بازسازی منازل تخریب شده و آسیب دیده زلزله سی سخت از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به اتمام نرسیده و روند بسیار کندی دارد در حالی که بنیاد مسکن وعده داد بود که منازل مسکونی این منطقه ظرف مدت 9 ماه بازسازی و ایمن سازی خواهد شد.

1500 واحد مسکونی در اثر زلزله در کوهرنگ و اندیکا تخریب شده است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات