قاسمی: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در 800 شهر تامین شد

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین در 800 شهر در قالب طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی خبر داد و گفت: حدود 400 میلیون تومان وام را برای ساخت مسکن در مراکز استان‌ها در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ برای روستاها 250 میلیون تومان است.

زمان مطالعه 4 دقیقه

قاسمی: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در 800 شهر تامین شد

«رستم قاسمی» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه آهن در جمع خبرنگاران درباره چگونگیِ جزییات ساخت چهار میلیون واحد مسکن، افزود: در مجلس طی ماه گذشته ابلاغ شده است که می تواند کمک بسیار بزرگی به مردم برای صاحبخانه شدن کند.

قاسمی ادامه داد: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد؛ همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد. در وهله نخست اعلام کردیم که تا حدود دو میلیون واحد مسکونی را شروع می کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در مرحله آغاز شدن است.

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعاتی که امروز صبح از سازمان ملی و زمین گرفتم در بیش از 800 شهر، زمین برای اجرای این پروژه تامین شده است و مهمترین اقدام ایجاد «بانک زمین» در وزارت راه و شهرسازی است که تا سه ماه دیگر باید اقدامات آن را انجام دهیم و اطلاعات زمین‌های هر استان را در بانک زمین ثبت کنیم.

قاسمی با ببان اینکه اکنون برای آغاز ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در بسیاری از شهرها، زمین آماده شده است، گفت: 20 درصد از تسهیلات بانکی تا سقف 360 هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا می‌کند و این قانون به بانک مرکزی ابلاغ شده است و متناسب با تورم افزایش پیدا می کند.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین سقف وام پروژه جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: پیشنهادی را برای سقف تسهیلات مسکن به بانک مرکزی دادیم که در جلسه روز سه شنبه شورای پول و اعتباربررسی می شود.

وی گفت: حدود 400 میلیون تومان وام را برای مراکز استان‌ها در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ برای روستاها 250 میلیون تومان است، فردا در جلسه شورای عالی پول و اعتبار این موضوعات تصویب می شود.

قاسمی ادامه داد: تمام واجدان شرایط و خانه اولی‌ها می‌توانند در سامانه جدید ثبت‌نام کنند و با استفاده از تجربیات مسکن مهر، ساخت مسکن را متقاضی محور در نظر گرفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای متقاضی محور ساخت مسکن به عنوان حذف بررسی فرم «ج» است، گفت: فعلا فرم ج حذف نشده است، با این حال «فرم ج» نیز اشکالاتی دارد که بخشی از سخت‌گیری‌ها در مورد فرم ج ممکن است اصلاح شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان با شروع ساخت مجتمع مسکونی ساخت خدمات هم شروع می شود و به عنوان کمک دولت، ساخت خدمات رایگان خواهد بود

وی ادامه داد: با انبوه سازان کشور در هفته های آینده وارد مذاکره می شویم، با تعاونی های خوشنام نیز وارد گفت و گو می شویم. اکنون ساخت 400 واحد مسکونی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن آغاز شده است و با کمیته امداد و بهزیستی و صندوق تعاون و وزارت کار هم توافقنامه هایی را امضا شده است

رستم قاسمی گفت: مسکن را بخش خصوصی می سازد اما توزیع مدیریت ساخت را بین دستگاه‌های سازنده تقسیم کردیم. همزمان به دنبال تحول در نظام ساخت و ساز هستیم و با برخی کشورهای خارجی در حال مذاکره هستیم تا دانش نوین ساخت و ساز وارد کشور شود.

وی ادامه داد: با برخی از کشورها برای صنعتی‌سازی این چهار میلیون واحد مسکونی وارد مذاکره شدیم که روش همکاری با آنها از طریق تهاتر با نفت فاینانس یا پرداخت خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا رعایت پروتکل‌های پذیرش مسافر با محدودیت 60 درصد در هواپیما تصویب شد اما اخیرا بحث شده است کسانی که دو دوز واکسن را زدند می توانند سهم بیشتری را ببرند و پس از صدور کارت‌های هوشمند واکسیناسیون، امکان سهم بیشتر مسافر وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود گزینه‌های پیشنهادی برای انتخاب معاونان و مدیران شرکت‌ها و دستگاه‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی تحت فشار هستید و این مدیران، انتخاب شما نیستند، گفت: این موضوع هرگز صحت ندارد و تمام مدیران و معاونان را خودم انتخاب می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر قیمت بلیت حمل و نقل عمومی پس از مصوبه رعایت 60 درصدی، یادآور شد: بخشی از افزایش قیمت بلیت هواپیما در گذشته به دلیل رعایت مصوبه 60 درصدی بوده و ایرلاین‌ها مجبور بودند صندلی خالی را جبران کنند. وقتی سهم 100 درصد شود به دنبال کاهش قیمت بلیت هستیم وجلسه با ایرلاین‌ها می‌گذاریم و امیدواریم بتوانیم قیمت را پایین آوریم.

قاسمی: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در 800 شهر تامین شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات