اختصاص 210 میلیون تومان برای جبران خسارت زلزله‌زدگان

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص مبلغ 210 میلیون تومان به زلزله‌زدگان استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان خبر داد و گفت: از این مبلغ 150 میلیون تومان آن بلاعوض است و مابقی آن با سود 4 درصد با بازپرداخت 20 ساله خواهد بود.

زمان مطالعه 1 دقیقه

اختصاص 210 میلیون تومان برای جبران خسارت زلزله‌زدگان

«محمدرضا رضایی کوچی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتری استان‌های چهارمحال بختیاری و خوزستان و شهرستان کوهرنگ و مناطق روستایی و عشایری این استان رخ داد که سبب مشکلاتی برای آنان شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: در شهرهای اندیکا و ایذه استان خوزستان، هزار واحد و در استان چهار محال و بختیاری 500 واحد دچار مشکل شدند و امروز از دستگاه‌های مربوط از جمله هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن به کمیسیون دعوت به عمل آمد.

رضایی کوچی ادامه داد: مقرر شد برای مردم زلزله زده این روستاها کانکس برای اسکان موقت آماده شود و همچنین همزمان بنیاد مسکن با شروع ساخت و ساز مشکلات مردم این مناطق را برطرف کند.

وی با بیان اینکه مبلغ در نظر گرفته شده برای آسیب دیدگان زلزله 210 میلیون تومان است، افزود: از این مبلغ 150 میلیون تومان آن بلاعوض است و مابقی آن با سود 4 درصد با باز پرداخت 20 ساله خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجا که کشور آبستن حوادث غیرمترقبه است باید برای چنین بحران‌هایی آمادگی لازم را داشته باشد و خواسته کمیسیون عمران مجلس هم این است که جلسات سازمان مدیریت بحران کشور به ریاست رییس جمهوری برگزار شود.

زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر ساعت 6 و 9 دقیقه صبح دوشنبه -دوازدهم مهرماه- مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان، حوالی چلگرد را لرزاند و هیچ خسارت جانی نداشت.

اختصاص 210 میلیون تومان برای جبران خسارت زلزله‌زدگان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات