گره تصفیه‌خانه فاضلاب بر سرنوشت مسکن مهر میارکلای ساری

تاخیر در تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر منطقه میارکلای شهرستان ساری ، تعیین تکلیف آخرین سایت باقی مانده از این نوع مسکن در مازندران را با ابهام مواجه کرده است.

زمان مطالعه 4 دقیقه

گره تصفیه‌خانه فاضلاب بر سرنوشت مسکن مهر میارکلای ساری

به گزارش ایرنا ، عملیات اجرایی مسکن مهر میارکلای که در ۲۰ کیلومتری شمال شهر ساری واقع است ، سال ۸۷ به زمین زده شد. در این محل برای ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی از اقشار کم درآمد مسکن پیش بینی شد و قرار بود طبق برنامه زمان بندی ۱۵ ماهه تحویل متقاضیان شود ، برنامه ای که پس از ۱۲ سال هنوز به صورت کامل محقق نشده است.

اگر چه طبق گزارش های رسمی تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این منطقه به متقاضیان واگذار شده ولی به خاطر مشکلاتی زیرساختی موجود تنها ۶۰۰ خانوار در خانه هایشان ساکن شدند و بقیه هم در انتظار تعیین تکلیف طرح تصفیه خانه فاضلاب هستند.

متولیان پروژه وعده داده اند که تصفیه خانه فاضلاب به همراه حدود ۹۰۰ خانه باقی مانده تا دهه فجر امسال تکمیل و تحویل شود ، ولی گزارش های مردمی حاکی است که کارها خوابیده و تحرکی برای اتمام پروژه وجود ندارد.

پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : با اجرای طرح محوطه سازی سایت مسکن مهر میارکلای ساری ، تقریبا وضعیت زیرساخت های این سایت رو به اتمام است و در حال حاضر نیز ۶۰۰ خانوار در واحدهای مسکونی خودشان سکونت دارند.

سید عباس راهگشای افزود : حدود یکهزار واحد مسکونی نیز در مرحله دوم به متقاضیان واگذار شد و این واحدها نیز آماده اقامت است ، ولی پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب سایت موجب شده تا تمام این متقاضیان جدید به خانه های خود نروند و در انتظار تکمیل این پروژه هستند.
وی گفت : حدود ۹۰۰ واحد مسکونی باقی مانده نیز در مرحله نهایی تکمیلی قرار دارد و به نظر می رسد که برخی از متقاضیان این واحدها که در قالب شرکت های تعاونی برای مسکن ثبت نام کردند، توان پرداخت سهم مالی خود را ندارند و در مرحله جا به جایی متقاضی هستند که پیش بینی می شود که حداکثر دهه فجر سال جاری واگذاری مسکن در این سایت به پایان برسد و به نوعی پرونده مسکن مهر استان مازندران بسته شود.

راهگشای افزود : شرکت آب و فاضلاب مازندران حق انشعاب را از تمامی متقاضیان مسکن مهر میارکلا از چند سال قبل دریافت کرد و در شرایط فعلی به دلیل مشکل مالی توان تسریع در اجرای پروژه را ندارد ، ولی امیدواریم که هر چه سریع تر بتواند طبق برنامه زمان بندی برای اتمام کارهای این سایت ، وظیفه اش را به سرانجام برساند.

ظاهرا تصفیه خانه فاضلاب تنها مشکل مسکن میارکلا نیست ، چون برخی از متقاضیان مدعی کمبود کنتور برق و گاز هستند ، مشکلاتی که مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران معتقد است که رفع می شود.

راهگشا گفت : شرکت های برق و گاز در تلاش هستند که این مشکل را نیز رفع کنند و امیدواریم هم زمان با واگذاری نهایی تمام این زیرساخت ها تکمیل شود.

وی اضافه کرد : در مجموع در استان مازندران حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در دست اجرا قرار گرفت که حدود ۵۰ هزار واحد آن با احتساب میارکلای ساری در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

انتخاب پیمانکار برای تصفیه خانه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : تصفیه خانه فعال در سایت مسکن مهر میارکلا در شرایط فعلی نیز ظرفیت بیشتری نسبت به تعداد ساکنان دارد و متقاضیانی که واحد مسکونی خود را تحویل گرفته اند، مشکلی از لحاظ تصفیه خانه فاضلاب ندارند.

مجید عبداللهی افزود : طرح تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب میارکلا در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و بزودی با با مشخص شدن پیمانکار ، عملیات اجرایی برای اتصال آن به تصفیه خانه فاضلاب شهر جویبار انجام می شود.

وی پیش بینی کرد که پس از تعیین پیمانکار ، کارهای اجرایی پروژه با سرعت ادامه یابد و حداکثر تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

ساخت مسکن مهر میارکلای ساری درزمینی به مساحت حدود ۱۹ هکتار حدفاصل جاده جویبار به ساری در ۸۵ بلوک ۱۰ طبقه ای طراحی شد.

اگرچه تاخیر در تکمیل زیرساخت ها شامل آب، برق، گاز و محوطه سازی دلیل اصلی تاخیر در تعیین تکلیف سرنوشت مسکن مهر میارکلا اعلام شده است ، ولی تخلف مالی سه شرکت پیمانکار در ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ، پیگیری برای افزایش تسهیلات بانکی و نبود متقاضی برای بیش از نیمی از واحدهای مسکونی این سایت به دلیل نداشتن زیرساخت و دوری از شهر ساری نیز دیگر دلایلی است که کمتر از آن سخن گفته می شود.

گره تصفیه‌خانه فاضلاب بر سرنوشت مسکن مهر میارکلای ساری

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات