اهمیت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان تبیین نشده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم استقبال مردم از سامانه اطلاعات املاک وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی گفت: اهمیت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای مردم به درستی تبیین نشده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

اهمیت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان تبیین نشده است

اقبال شاکری با اشاره به عدم اقبال مردم برای برای ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه املاک و اسکان به منظور شناسایی واحدهای خالی از سکنه، گفت: ثبت اطلاعت ملکی در سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی از اهمیت زیادی بر خوردار بوده چرا که تکمیل اطلاعات املاک و زمین در مدیریت و تصمیم گیری بهتر و اجرای دقیق تر قانون مالیات بر خانه های خالی بسیار موثر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه های خالی، خانه هایی که مدت ها خالی از سکنه بوده و رها شده اند به بازار تزریق می شوند که این امر موجب تعادل در عرضه و تقاضا می شود و از طرفی اطلاعات احصا شده نیز برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو سامانه املاک و اسکان یکی از سامانه های اطلاعاتی مهم و ضروری کشور است اما متاسفانه به دلیل عدم معرفی و اطلاع رسانی دقیق و نبود مرکزی برای بررسی آسیب ها و بهبود روش های ورود اطلاعات با عدم اقبال عمومی مواجه شده است .

شاکری تاکید کرد: بسیاری از مردم نسبت به کارایی و تاثیر ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان و شناسایی واحدهای خالی هیچ اطلاعاتی ندارند و از طرفی این عدم آگاهی موجب نگرانی افرادی شده که بیش از یک خانه دارند، در حالی که باید بدانند، هدف قانون مالیات بر خانه های خالی، مساکن مازاد افراد، دستگاه ها و سازمان ها بوده و با خانه های مربوط به افراد درجه یک خانواده هیچ ارتباطی ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهلت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان باید تمدید شود خاطرنشان کرد: برای آگاه سازی مردم باید نتیجه و اثر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و اهمیت ثبت اطلاعات ملکی در سامانه وزارت راه با زبانی ساده اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند اثر اجرای قانون مذکور، عرضه خانه های خالی در بازار و خانه دار شدن فرزندان آنها است؛ در این صورت به ثبت اطلاعات خود ترغیب می شوند.

اهمیت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان تبیین نشده است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات