گسترش زیست‌بوم نوآوری در حوزه ساختمان

مرکز نوآوری مواد ساختمانی در یک همکاری چند جانبه با هدف شناسایی ایده و طرح‌های نوآورانه حوزه بتن و فناوری‌های نوین آن ایجاد شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

گسترش زیست‌بوم نوآوری در حوزه ساختمان

این همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از هلدینگ های تخصصی در حوزه صنایع کاشی وسرامیک، دو شتابدهنده و انجمن تحقیق و توسعه و نوآوری صنایع و معادن ایران شکل گرفته و منجر به راه‌اندازی مرکز نوآوری مواد ساختمانی در کشور شده است.

صنعت ساختمان، به عنوان یکی از صنایع گسترده و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد کشورها، همواره یکی از اهداف اصلی و نقطه تمرکز فناوران و نوآوران برای استفاده از علم، خلاقیت، هنر و فناوری در راستای رفع نیازمندی‌ها و ارتقا این صنعت است. در میان استارت‌آپ‌های کشورها، چندین مجموعه در زمینه‌های مختلف از تولید و معرفی محصولات ساختمانی جدید تا ایجاد بستری برای پیوند میان تامین‌کنندگان و خریداران مواد و مصالح ساختمانی، فعال هستند که شناسایی شده‌اند.

حوزه ساختمان به عنوان یکی از صنایع با قدمت کشور که پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل پژوهشی و صنعتی قابل توجهی در آن وجود دارد، دارای موضوعات متنوع و گلوگاه‌های فراوانی، در راستای تکمیل و ارتقای زنجیره تامین و ارزش خود است. استفاده از فناوری‌های نوین در راستای توسعه این صنعت می‌تواند بر جنبه‌های مختلف کیفی زندگی انسان، تأثیر بسزایی بگذارد، با این‌ وجود، هنوز در بخش قابل توجهی از پروژه‌های ساختمانی کشور، از شیوه‌های سنتی بهره‌گیری می‌شود.

در سال‌های اخیر در زیست‌بوم نوآوری کشور، خصوصا در میان مراکز نوآوری، شتابدهنده‌های تخصصی داخلی و استارت‌آپ‌های فعال، نیاز به ایجاد و فعالیت یک زیرساخت نوآورانه در صنعت ساختمان، قابل لمس است. با درک اهمیت این موضوع و با هدف کمک به رفع این خلا در زیست‌بوم نوآوری کشور، مرکز نوآوری مواد ساختمانی ایجاد شده است تا فضایی برای ورود خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به صنعت ساختمان فراهم شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، بر همین اساس ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی منتشر کرده است تا بر اساس آن شرکت‌های توانمند و علاقه‌مندان برای حضور در این مرکز اقدام کنند. همه متقاضیان تا 20 مهرماه سال 1400 برای ثبت‌نام مهلت دارند.

گسترش زیست‌بوم نوآوری در حوزه ساختمان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات