وام 480میلیونی خرید مسکن با تسهیلات حمایتی قانون جهش تولید مسکن تقاوت دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تسهیلاتی که در قانون جهش تولید و تامین مسکن برای ساخت خانه‌های حمایتی در نظر گرفته شده با وام‌های پرداختی از جانب بانک مسکن متفاوت است گفت: تمامی وام ‌های حمایتی با سود کم و مدت بازپرداخت 20 ساله بوده و مابه التفاوت آن نیز از محل صندوق ملی  مسکن پرداخت خواهد شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

وام 480میلیونی خرید مسکن با تسهیلات حمایتی قانون جهش تولید مسکن تقاوت دارد

صدیف بدری، در رابطه با وام های یک میلیاردی مسکن جوانان و 480 میلیون تومانی خرید خانه، گفت: بانک مسکن راه کارهای مختلفی را برای حمایت از خانه دار شدن مردم در شرایط فعلی ایجاد کرده که این خود جای امیدواری داشته و باید از مدیر عامل بانک مذکور تشکر کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تسهیلاتی که در قانون بودجه 1400 و قانون جهش تولید و تامین مسکن برای خانه های حمایتی به صراحت ذکر شده با وام های پرداختی از جانب بانک مسکن متفاوت است. در قانون بودجه پیش بینی شده که 360 هزار میلیارد تومان از منابع تسهیلاتی بانک ها به حوزه مسکن اختصاص داده شود که توسط بانک مرکزی سهمیه بانک ها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در قانون جهش تولید و تامین مسکن نیز پیش بینی شده که بانک ها سالانه بخشی از منابع خودشان را به حوزه مسکن اختصاص دهند، افزود: تمامی وام های حمایتی که در قوانین ذکر شده، با سود کم و مدت بازپرداخت 20 ساله بوده و مابه التفاوت آن نیز از محل صندوق ملی مسکن پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وام یک میلیاردی مسکن، برای افرادی در نظر گرفته شده که با پس انداز تصمیم دارند اندوخته ای برای مسکن داشته باشند و مدت زمان دریافت آن به خود افراد بوده که میتوان تا 15 سال هم به طول بیانجامد، این امر یک روش حمایتی برای سرمایه گذاری در این بخش بوده اما نافی پرداخت تسهیلاتی که از محل قانون بودجه و جهش تولید مسکن با بازپرداخت 20 ساله در نظر گرفته شده، نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: پرداخت این گونه وام ها اگر چه تمامی نیازها و مشکلات را رفع نخواهد کرد، اما در شرایط فعلی مناسب است. هرچند باید برای میزان اقساط و باز پرداخت وام 480 میلیون تومانی خرید مسکن بازنگری صورت گرفته و تاحدودی تعدیل شود تا کارگران و کارمندان و افراد فاقد مسکن امکان پرداخت اقساط آن را داشته باشند.

وام 480میلیونی خرید مسکن با تسهیلات حمایتی قانون جهش تولید مسکن تقاوت دارد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات