تحقق تصمیمات سفر رییس جمهوری؛ سایت مسکن ملی طبس فعال شد

اجرای طرح مسکن ملی در پی سفر رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به طبس شتاب گرفت و پروژه آماده‌سازی سایت 79 هکتاری مسکن ملی در این شهر آغاز شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

تحقق تصمیمات سفر رییس جمهوری؛ سایت مسکن ملی طبس فعال شد

همزمان با سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی و شهرستان طبس در 19 شهریور امسال وزیر راه و شهرسازی از سایت مسکن ملی این شهر بازدید کرد و دستور تسریع در آماده‌سازی این سایت و رفع موانع اجرای طرح مسکن ملی از تصمیمات این سفر است.

مراسم کلنگ‌زنی پروژه آماده‌سازی سایت 79 هکتاری مسکن ملی شهر طبس امروز (شنبه) با اعتبار 509 میلیارد ریال و با حضور مسئولان محلی برگزار شد.

سرپرست شهرداری طبس در این باره گفت: براساس تصمیم شورای مسکن خراسان جنوبی، اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و شهرداری طبس به‌عنوان پیمانکار و مجری در پروژه آماده‌سازی سایت 79 هکتاری مسکن ملی طبس تعیین شده است.

حسین مرتضوی افزود: شهرداری طبس تلاش دارد در مدت زمان 24 ماه و براساس مبالغ واریزی قید شده در قرارداد متقاضیان، سایت 79 هکتاری طبس را برای بهره‌برداری متقاضیان مسکن ملی آماده کند.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم همزمان با سفر رییس جمهوری به معادن پروده طبس؛ پیش از ظهر جمعه 19 شهریور 1400 وارد سایت مسکن ملی طبس شد تا ضمن بازدید مجموعه‌های 50 و 79 هکتاری طرح ملی مسکن شهرستان؛ مشکلات مطرح شده توسط متقاضیان را بررسی کند.

رستم قاسمی پس از بازدید سایت‌های مسکن ملی طبس ضمن اعلام صریح این نکته که «در طبس مشکل زمین نداریم و هر خانواده فاقد مسکن می‌تواند برای دریافت زمین ثبت‌نام کند»؛ در جلسه‌ای فوری با سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس و مسئولان مرتبط از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به بررسی درخواست متقاضیان پرداخت.

به دنبال آن کار پروژه مسکن ملی طبس سرعت قابل توجهی یافت و بسیاری از موانع پیش روی متقاضیان مسکن ملی برطرف شد؛ از جمله اینکه "وحید داعی" مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی روز پنجشنبه 25 شهریور در جلسه رفع موانع مسکن ملی طبس اعلام کرد که هزینه آماده‌سازی در سایت 79 هکتاری و 50 هکتاری طبس یکسان است و مبلغ اضافه‌تری از متقاضیان اخذ نخواهد شد.

مهدی الاهی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس نیز در همین جلسه تاکید کرد که کار صدور پروانه ساختمانی سایت 79 هکتاری طبس آغاز شده است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس هم از صدور یک هزار و 800 فقره سند تک برگی قطعات طرح مسکن ملی طبس خبر داد.

سید حسین سجادی گفت: با این کار، امکان ترهین اسناد فراهم و مشکل آزادسازی تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن رفع شده است.

خراسان جنوبی دارای 5 هزار و 983 متقاضی واجد شرایط مسکن ملی است و با توجه به اینکه تامین و تخصیص زمین برای متقاضیان برعهده وزارت راه و شهرسازی است، زمین برای تمامی متقاضیان مسکن ملی در استان خراسان جنوبی تامین و حدود 3 هزار واحد مسکن نیز وارد فاز اجرایی شده است.

این استان 11 شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.

تحقق تصمیمات سفر رییس جمهوری؛ سایت مسکن ملی طبس فعال شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات