عرضه سیمان خارج از بورس ممنوع است

معاون وزیر صمت با بیان اینکه عرضه سیمان خارج از بورس ممنوع است، گفت: به غیر از 5 واحد تولیدی که نیمه فعال و یا غیرفعال هستند، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

عرضه سیمان خارج از بورس ممنوع است

اسدالله کشاورز با بیان اینکه عرضه محصولات سیمان از طریق بورس انجام می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون به غیر از 5 واحد تولیدی که نیمه فعال و یا غیرفعال هستند، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند و از طریق بورس عرضه سیمان صورت می‌گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت افزود: مصرف کنندگان سیمان به 3 بخش تقسیم می‌شوند که شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان‌بر و عاملان فروش هستند که بیشتر آنها در بورس ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت بیان کرد: فروش سیمان خارج از بورس ممنوع است و اگر موردی مشاهد شود به شدت برخورد می‌کنیم.

کشاورز گفت: با توجه به ظرفیت تولید هر واحد تولیدکننده، کف عرضه مشخص و برای اجرا به واحدهای تولیدکننده ابلاغ شده است. در این برنامه تمام مراحل تولید و عرضه به صورت مکانیزه و فیزیکی با همکاری سازمان حمایت رصد و پایش می‌شود.

وی ادامه داد: با اقدامات وزارت صمت و وزارت نیرو حدود 80 درصد سیمان مصرف کارخانجات و نیاز داخل تأمین شده است.

عرضه بیش از 1.3 میلیون تن سیمان در بورس به صورت هفتگی

همچنین عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان مهمان دیگر برنامه گفت: هر هفته در بورس بیش از یک میلیون و 300 هزار تن سیمان عرضه می‌شود که نیاز کشور در بهترین حالت حدود 5 میلیون و 200 هزار تن در ماه است.

سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالا نیز گفت: بورس کالا یک پلتفرم معاملاتی است و در افزایش و یا کاهش قیمت کالاها مداخله‌ای ندارد و صرفاً گزارشگر فعالیت عرضه و تقاضا در بازار است.

عرضه سیمان خارج از بورس ممنوع است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات