100میلیارد تومان برای طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان اختصاص پیدا کرد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

100میلیارد تومان برای طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

ابوالفضل مهدیار روز یکشنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت‌های متعدد و متنوع به دلیل عدم توزیع امکانات و خدمات شهری، همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و عدم برنامه جامع ملی برای اشتغال با ضعف شدید شاخص‌های شهری مواجه شده به طوریکه شاید به جرات بتوان گفت یکی از کانون‌های حاشیه نشین کشور با کمترین سطح دسترسی به خدمات بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: این اداره‌کل با توجه به سطح معضلات و چالش‌ها در سیستان و بلوچستان چهار شهر زاهدان، زابل ، خاش و سراوان را جهت ساماندهی و توانمندسازی و باز آفرینی شهری مصوب کرد که هم‌اینک این شهرها سه هزار و 438 هکتار از مساحت و 266 هزار و 885 نفر از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسیرهای فعالیت بازآفرینی شهری بهسازی محیط، ارائه خدمات روبنایی و زیربنایی و توانمندسازی اجتماعی است بیان کرد: این اداره‌کل با هدف ارتقای شاخص‌های آموزشی، فرهنگی، توانمندسازی و خدماتی در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری در چهار شهرستان ذکر شده اقداماتی نظیر زیرسازی و آسفالت محلات، ساخت فضای آموزشی و مراکز بهداشتی و ایجاد اشتغال را از طریق مهارت آموزی افراد مورد توجه ویژه قرار داد که برخی از آنها تاکنون سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر اقدامات مهم باز آفرینی شهری در سیستان و بلوچستان تصویب ردیف‌های اعتباری ویژه برای نخستین بار برای شهرهای خاش و سراوان در سالجاری با اعتباری بیش‌از 25میلیارد تومان بوده است.

مهدیار با اشاره به چالش‌های طرح باز آفرینی شهری در سیستان و بلوچستان گفت: عدم تخصیص 100 درصدی ردیف‌های اعتباری، کمبود شدید اعتبار با وجود مشکلات متعدد در محلات حاشیه شهرها، عدم تعیین سهم محلات حاشیه در اقتصاد ملی و وجود برخی مشکلات در بحث فاقدان شناسنامه به عنوان یکی از معضلات و مسائل اصلی شاخص استان در بحث بازآفرینی و توانمندسازی به شمار می‌رود که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های هماهنگ و منسجم انجام گیرد.

100میلیارد تومان برای طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات