تمهیدات شرکت گاز برای ورود به فصل سرما

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مدیریت مصرف، برنامه‌ریزی مناسب، تلاش مضاعف و نیز استفاده از تجربه اندوخته شده در شرکت ملی گاز ایران، تأمین پایدار انرژی کشور در آستانه ورود به فصل سرما را امکان‌پذیر می‌سازد.

زمان مطالعه 3 دقیقه

تمهیدات شرکت گاز برای ورود به فصل سرما

محمدرضا جولایی اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌ها را تأمین کنیم، نیازمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستیم و باید این نکته را به خوبی بدانیم که رکورد در میزان تولید، مجوزی برای مصرف بی‌رویه نیست.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما برای فصل زمستان، شناسایی محدودیت‌های موجود برای تأمین انرژی و ارایه راهکارهایی برای رفع این محدودیت‌ها در جلسات کمیته سوخت اضطراری است که این مهم با همراهی و همکاری وزارت نیرو و شرکت پالایش و پخش انجام می‌شود تا بتوانیم مصرف انرژی کشور را بصورت پایدار و مطمئن تأمین کنیم.

جولایی با بیان این که اولویت ما تأمین انرژی بخش تجاری و خانگی است، افزود: تلاش داریم تا با استفاده از سوخت مایع، مصرف نیروگاه‌ها و صنایع را هم تأمین کنیم؛ هرچند بخش عمده کار با مدیریت مصرف در دو بخش خانگی و تجاری است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بار دیگر بر مدیریت مصرف انرژی برق و گاز تأکید کرد و گفت: تنها در این صورت است که می‌توانیم در 6 ماهه دوم سال، انتقال گاز به صورت پایدار و مستمر را داشته و زمستانی آرام را تجربه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم تولید پایداری در زمستان داشته باشیم، تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌ها و تأسیسات را انجام دادیم؛ هم‌اکنون 4 پالایشگاه را در حال انجام تعمیرات داریم ولی تا آخر مهرماه، تعمیرات کلیه خطوط انتقال و پالایشگاه‌های ما به اتمام می‌رسد و با حداکثر توان در مدار قرار خواهیم گرفت تا بتوانیم انرژی مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

جولایی عرف معمول برای شروع فصل سرد سال را از انتهای آبان و اوایل آذرماه اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که از آبان ماه احتمالاً افزایش مصرف را خواهیم داشت، برای همین فازبندی در تأمین گاز و میزان تولید و مصرف را باید انجام دهیم و به این ترتیب، به استقبال 5 ماه آخر سال برویم؛ چراکه حدود 80 درصد مصرف گاز در این بخش، صورت می‌گیرد و ما تنها از روی مصرف این بخش، می‌توانیم مصارف سایر بخش‌ها را تأمین کنیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: خوشبختانه روند ذخیره‌سازی در دو میدان شوریجه و سراجه، بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در سراجه فشار گاز بالا و مطلوب است و در شوریجه نیز تا اواسط آبان ماه روند تزریق گاز را ادامه می‌دهیم تا کامل شود.

وی در خصوص میزان مصرف خانگی، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی برای 5 ماه آینده، وضعیت آب و هوایی به غیر از شمال و شمال‌شرق، تقریباً مثل همین بازه زمانی در سال گذشته است، بنابراین اگر مردم هم در این زمینه، کمک حال باشند، مصرف مانند سال قبل و حتی کمتر خواهد شد.

جولایی در پایان، بهینه مصرف کردن انرژی، هم در مورد گاز و هم برق را که در حال حاضر، نسبت مستقیم با هم دارند، ازجمله الزاماتی دانست که همیاری و همکاری همه مردم را می‌طلبد و توضیح داد: تنها با کمک این همدلی و همیاری، می‌توانیم زمستانی آرام و بدون دغدغه را پشت سر بگذاریم؛ چراکه هرچقدر میزان مصرف برق افزایش یابد، به همان نسبت میزان مصرف گاز نیز شدت می‌گیرد.

تمهیدات شرکت گاز برای ورود به فصل سرما

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات