عقب نشینی از قانون یا تلاش برای بازگشت رونق به حوزه ساخت و ساز!

مدیران گذشته شهرتهران بارها اعلام کرده بودند که زیر ساخت‌های لازم برای این که هیچ پروانه‌ای خلاف ضوابط شهرسازی صادر نشود را فراهم کرده اند .

زمان مطالعه 2 دقیقه

عقب نشینی از قانون یا تلاش برای بازگشت رونق به حوزه ساخت و ساز!

به گفته عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسای شهردار تهران با استفاده از زیرساخت ها امکان کنترل نقشه ها را فراهم شده و نقشه ها از منظر طرح های تفصیلی و سیستمی کنترل می شود و امکان تخلف وجود ندارد.

با این حال به نظر می رسد بسیاری ازسازندگان منتظرند با آغاز به کار مدیران شهری جدید سخت گیری های قبلی کاهش پیدا کرده و بتوانند از امتیازات گذشته مانند ساخت طبقات اضافه استفاده کنند . آیا تصمیم گیران تازه شهر تهران حاضرند برای رونق ساخت و ساز از طرح تفصیلی و قانون عقب نشینی کنند و دوباره در برخی از مناطق تهران مجوز ساخت اضافه طبقات را بدهند؟

جعفر بندی شربیانی عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این رابطه به اقتصادنیوز می گوید : اسم این را نمی شود گذاشت عقب نشینی در برابر قانون. ما احساسمان در کمیسیون معماری و شهرسازی این است که امروز حوزه ساخت و ساز و قوانین آن در شهر تهران نیاز به بازتعریف در بعضی از حوزه ها دارد. این بازتعریف می تواند بعضی از موانعی که امروز باعث شده روند ساخت و ساز در شهر تهران با یک کُندی ای مواجه شود برطرف کرد.

وی ادامه داد: ساخت و ساز یکی از صنایع بسیار مهم و اصلی در حوزه اقتصاد شهر تهران است که با مشکل مواجه شده وبا بازتعریفی در قوانین می توان اوضاع را به نفع مردم تغییر داد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: دو نکته است که باید در مورد آن خیلی زود تصمیم گرفته شود تا شهروندان تهرانی بتوانند از آنها منتفع بشوند؛ یکی تسهیل و تسریع در صدور پروانه است که امروز یک فرآیند فرسایشی تبدیل شده و تقریبا کسانی که در این حوزه فعال هستند را هم ناامید و مایوس کرده از که باید موانع را شناسایی واین روند را تسهیل کرد.

شربیانی اضافه کرد : موضوع دوم هم که باید پیگیری شود قوانینی است که کمک کند تا توازنی بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن در شهر تهران برقرار شود. به نظر ما سیاست گذاری در کمیسیون معماری و شهرسازی باید شهر تهران و نیازهای شهر تهران را در حوزه ی مسکن به سمت یک توازنی ببرد و اعتقاد داریم این سیاست گذاری باعث معتدل شدن قیمت مسکن در شهر تهران هم می شود.

عقب نشینی از قانون یا تلاش برای بازگشت رونق به حوزه ساخت و ساز!

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات