8 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای طرح‌های عمران روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای طرح‌های عمران روستایی امسال حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که به نسبت تخصیص اعتبار هم طرح‌ها عملیاتی می‌شود.

زمان مطالعه 2 دقیقه

8 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای طرح‌های عمران روستایی

محمد رضا شاملو افزود: امسال با کمک‌های دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارات نسبتا خوبی برای عمران روستایی اختصاص پیدا کرده است و در سال جاری پیش بینی کردیم در 3 هزار و 500 روستا طرح هادی تهیه یا بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی 10 ساله است وچون مدت این طرح در بسیاری از روستاها تمام شده است و مردم با مشکل مواجه هستند، افزود: بازنگری طرح‌های هادی یکی از اولویت‌های ماست و در زمینه بهسازی محیط روستایی نیز 4 هزار و 700 طرح جدید ونیمه تمام در دستور کار قرار دارد که در اجرای ان 4 هزار و 500 کیلومتر از معابر شبکه درون روستاها بهسازی خواهد شد.

وی گفت: از مهم‌ترین کارهای این معابر آسفالت و سنگ فرش و پیاده رو سازی است که حدود 19 میلیون مترمربع آسفالت و حدود 2 هزار کیلومتر شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و ساخت جوی آب و جدول انجام می‌شود.

شاملو تصریح کرد: در 220 روستا ساماندهی فضاهای ویژه و مراکز محلات و بوستان‌های روستایی در دستور کار قرار دارد که در سال جاری عملیاتی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره اعتبارات داخلی نیز گفت: حدود 150 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از طرح‌های پیش بینی شده امسال به پایان می‌رسد، افزود: در هفته دولت در 645 روستا طرح هادی به بهره برداری رسید که با اعتبار 390 میلیارد تومان اجرا شده است.

شاملو درباره سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: همکاری بسیار خوبی با سازمان ثبت اسناد و املاک داریم و با توجه به شعار سال جاری پیش بینی شده است درگاه مشترکی را با این سازمان طراحی کنیم تا تمام صدور سند از طریق این درگاه انجام شود.

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات مرکزی مشترک برای سند دار کردن، مقرر شد راه‌های قانونی سنددار کردن را در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت با هماهنگی دولت و مجلس پیگیری کنیم و در صورت تصویب مجلس، شهرهای زیر 100 هزار نفر هم در پوشش طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی قرار گیرد.

8 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای طرح‌های عمران روستایی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات