بازگشت اراضی 6 هزار متری سعادت آباد تهران به دولت

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای حکم دیوان عالی کشور و بازگشت 6 هزار متر مربع از یک پلاک ثبتی در سعادت آباد تهران به سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

بازگشت اراضی 6 هزار متری سعادت آباد تهران به دولت

خلیل محبت‌خواه گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه و رأی دیوان عالی کشور حدود 6 قطعه از اراضی پلاک مذکور که حسب درخواست اعمال ماده 477 و پذیرش آن برابر رأی صادره از شعبه دوم دیوان عالی کشور، دادنامه‌های صادره نقض و قرار عدم استماع دعوی خواهان صادر شده بود، اقدامات لازم جهت ابطال اسناد و اعاده مالکیت دولت صورت گرفته است.

محبت خواه در ادامه گفت: اخذ سند حدود 6 هزار متر مربع از پلاک ثبتی 116 اصلی در راستای اجرای رأی کمیسیون ماده 12 موات و به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی افزود: برابر دادنامه‌های قطعی صادره این اداره موظف به تنظیم سند رسمی حدود 6 قطعه از اراضی پلاک اصلی 116 موسوم به اریکه ایرانیان مجتمعی فرهنگی-هنری-تجاری با زیربنای بیش از 20 هزار متر مربع در 8 طبقه بوده است که ارزش ریالی آن 2 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: حسب درخواست اعمال ماده 477 و تلاش شبانه روزی همکاران اداره حقوقی و پذیرش آن برابر رأی صادره از شعبه دوم دیوان عالی کشور دادنامه‌های صادره نقض و قرار عدم استماع دعوی خواهان صادر گردید و اقدامات لازم جهت ابطال اسناد و اعاده مالکیت دولت در دست انجام است.

وی با بیان اینکه رفع تصرفات زمین خواری یکی از مهم‌ترین چالش‌های وزارت راه و شهرسازی است، افزود: این اراضی با هدف حفظ انفال و با توجه به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در راستای حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت‌المال اعاده و صیانت شده است و بیشترین تمرکز اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای مقابله با تصرفات و زمین‌خواری در شهرهای دماوند، تهران و شمیرانات است که در اجرای این امور همکاری بسیار خوبی با دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی و قضائی برقرار شده است.

بازگشت اراضی 6 هزار متری سعادت آباد تهران به دولت

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات