انتقاد از اجرای ناقص قوانین حوزه مسکن / دولت جدید قوانین رها شده را اجرا کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی قوانین به دلیل برنامه ریزی نامناسب و سختی اجرا به بهانه های مختلف یا ناقص اجرا شدند یا رها شده اند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

انتقاد از اجرای ناقص قوانین حوزه مسکن / دولت جدید قوانین رها شده را اجرا کند

اقبال شاکری در رابطه با قوانین مغفول مانده حوزه مسکن و حمل و نقل در دولت های گذشته گفت: متاسفانه قوانین مهمی نظیر، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مالیات برخانه های خالی، تولید سالانه 450 هزار واحد مسکونی و نیز اجرای طرح جامع حمل و نقل بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه به دلیل بی توجهی دولت ها نسبت به انجام کارهای اساسی و زیرساختی، مغفول مانده و به درستی اجرایی نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اصلی عدم اجرای قوانین حوزه راه و مسکن، افزود: عدم نظارت درست و سامانه محور بر اجرای قوانین یکی از مواردی است که موجب شده قانون ها به مرور زمان به فراموشی سپرده شده و یا به دلیل کم کاری دولت ها و بهانه های متفاوت اجرایی نشود.

شاکری عنوان کرد: همچنین از جمله دلایل عدم اجرای قوانین، عدم توجه وزارتخانه ها به کارهای اساسی و زیرساختی و مشغول شدن به کارهای اجرایی و روزمره و نیز عدم هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی بوده است چرا که برخی از قوانین نیازمند تشکیل شورای عالی و یا تدوین آیین نامه اجرایی هستند و در اثر بی توجهی و فاقد اولویت قرار دادن آنها، بلاتکلیف می مانند. از طرفی برخی قوانین به دلیل برنامه ریزی نامناسب و سختی اجرا به بهانه های مختلف ناقص اجرا و رها شده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق گزارش دیوان محاسبات بعد از گذشت 4 ماه از سال تنها 15 درصد احکام در موعد مقرر و به صورت کامل اجرایی شده که بسیار پایین و نگران کننده است، اظهار کرد: متاسفانه دهها قانون به دلیل عدم تدوین آیین نامه، اجرایی نشدند از این رو امیدوارم با اهتمام نمایندگان مجلس یازدهم و رئیس جمهور منتخب و نیز انتخاب مناسب وزرا، بسیاری از قوانین رها شده، به درستی اجرایی شوند.

انتقاد از اجرای ناقص قوانین حوزه مسکن / دولت جدید قوانین رها شده را اجرا کند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات