وزیر راه مالکان اصلی خانه های خالی را معرفی کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند که مالیات این واحدها 2 برابر حساب می‌شود.

زمان مطالعه 1 دقیقه

وزیر راه مالکان اصلی خانه های خالی را معرفی کرد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما برای شناسایی خانه‌های خالی دو گزینه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: گزینه اول آن بود که مردم از طریق سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند و گزینه دوم هم ارسال پیامک به مالک بود که آن‌ها واحد مسکونی خود را تأیید می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره اینکه تاکنون یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده که 60 درصد از خانه‌های خالی را شامل می‌شود، افزود: تاکنون 3 میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده اند و ما به زودی خود پیامک را به صاحبان واحدهای مسکونی ارسال می‌کنیم.

اسلامی در ادامه با تاکید براینکه از روزهای آینده باید سازمان امور مالیاتی پیامک‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی را ارسال کند، گفت: بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند که مالیات این واحدها 2 برابر  حساب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مالیات بر عایدی سرمایه هم اشاره کرد و افزود: این طرح خود باعث ایجاد پویا شدن اقتصاد و جلوگیری از واسطه‌گری می‌شد که در حال حاضر این طرح در مجلس قرار دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس با تمهیداتی که به‌کارمی گیرند، این طرح را هرچه زودتر ارائه کنند.

وی همچنین با اشاره به این‌که تسهیلات مورد بازار مسکن پیش‌از این 100میلیون تومان بود، گفت: با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار این تسهیلات را به 250 میلیون تومان رساندیم.

وزیر راه مالکان اصلی خانه های خالی را معرفی کرد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات