آزادسازی زمین‌ های مهرآباد دماوند به ارزش 360 میلیارد تومان

روز گذشته با احکام قضایی 60 هزار متر مربع از اراضی مهرآباد دماوند به ارزش 360 میلیارد تومان از دست زمین خواران آزاد شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

آزادسازی زمین‌ های مهرآباد دماوند به ارزش 360 میلیارد تومان

ارزش افزوده زمین در استان تهران، این منطقه را به کانون زمین خواری تبدیل کرده است؛ به طوری که خردادماه امسال استان تهران رتبه دوم را پس از فارس در رفع تصرف از اراضی ملی به خود اختصاص داد.

روز گذشته نیز 60 هزار متر مربع از اراضی ملی پلاک مهم مهرآباد دماوند با 10 حکم مجزای حقوقی و قانونی و همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان دماوند آزاد شد. این خبر را خلیل محبت خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ اعلام کرد و گفت: ارزش اراضی آزاد شده بالغ بر 360 میلیارد تومان است و پلاک مهرآباد از مرغوب‌ترین و بهترین پلاک‌های زمین در شرق استان تلقی می‌شود.

آماری که از تصرف زمینهای ملی و دولتی در خردادماه ارایه شده، استان فارس با 47 مورد را در رتبه اول زمین‌خواری قرار می‌دهد و جایگاه دوم به استان تهران با 41 مورد تعلق می‌گیرد. استانهای فارس، ایرانشهر و تهران در اردیبهشت امسال نیز به ترتیب بالاترین رفع تصرف را داشتند. همچنین آمار گویای آن است که بر اساس باب جدیدی که ایجاد شده استانهای کویری و جنوبی هدف زمین‌خواران شده است.

مناطق لواسان و دماوند معمولا در تیررس زمین‌خواران قرار دارد. بیش از 80 درصد اراضی دماوند، ملی و موات است و به طور دائم هدف دست اندازان به انفال عمومی قرار می‌گیرد. بیشترین تصرفات نیز در منطقه رودهن انجام می‌شود.

افرادی که از نقاط مختلف برای خرید زمین یا ویلا وارد دماوند می‌شوند غالبا اطلاع چندانی از اسناد دولتی و زمین‌های ملی ندارند و به همین دلیل برخی افراد با سوءاستفاده از این موضوع به تفکیک و فروش زمینها به این افراد می‌پردازند. وزارت راه و شهرسازی همواره به مردم توصیه می‌کند حتی برای سندهای تک برگ با مدیریت و کنترل اداره ثبت، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، املاک را خریداری کنند.

البته یگانهای حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و یگان حفاظت محیط زیست با موارد زمین‌خواری برخورد می‌کنند. در این زمینه شهروندان می‌توانند از طریق تلفن 1656 ارتباط مستقیم با کارشناسان انتظامی برقرار کنند و در جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض به اراضی ملی با پلیس پیشگیری نیروی انتظامی همکاری و همیاری داشته باشند.

آزادسازی زمین‌ های مهرآباد دماوند به ارزش 360 میلیارد تومان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات