الحاق 60 هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکلات طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از دریافت مجوز الحاق 60 هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکل کمبود زمین در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

الحاق 60 هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکلات طرح اقدام ملی مسکن

مجید صالحی‌امیر اظهار کرد: تا کنون حدود شش هزار و 200 نفر برای طرح "اقدام ملی مسکن" وجه مورد نظر را پرداخت کردند که از این تعداد، حدود چهارهزار و 800 نفر در شهرستان همدان، 570 نفر در شهرستان ملایر و حدود هزار نفر در سایر شهرستان‌های استان، هستند.

صالحی‌امیر با بیان اینکه کارگذار ما برای ساخت مسکن در شهرهایی که کمتر از صدهزار نفر جمعیت دارند، بنیاد مسکن است و ما در اکثر شهرها زمین مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، تصریح کرد: بنیاد مسکن، ساخت این خانه‌ها را در برخی شهرها به پیمانکار واگذار کرده و در برخی شهرها مانند نهاوند، خودش در حال فعالیت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با تخصیص زمین به این پروژه‌ها، توضیح داد: در شهر همدان تاکنون به 1313 واحد مسکن ملی، زمین مورد نظر را تخصیص دادیم که این زمین‌ها در شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی و شهرک بهشتی هستند که قرارداد ساخت این پروژه‌ها به بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی واگذار شده‌است.

صالحی‌امیری ادامه داد: برای تخصیص زمین به افراد باقیمانده، مجوز الحاق 60 هکتار زمین به همدان را از شورای مسکن استان دریافت کردیم و تا دو ماه آینده به تعداد همه افراد متقاضی، زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی، تخصیص داده خواهد شد.

وی درباره طرح اقدام ملی در شهرستان ملایر، توضیح داد: در شهرستان ملایر تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر که بلاتکلیف بود را تبدیل وضعیت کردیم و به پروژه ساخت ملی مسکن تخصیص دادیم همچنین زمین دیگری را به این شهر الحاق کردیم و مشکلی از نظر کمبود زمین در ملایر نداریم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تأخیر در آغاز پروژه اقدام ملی مسکن در شهرک فرهنگیان، بیان کرد: به دلیل سستی خاک آن منطقه لازم بود تا مطالعات لازم صورت بگیرد و ما خاک آن‌جا را تقویت کنیم تا دوباره شاهد مشکلاتی که در طرح مسکن مهر رخ داد، نباشیم.

الحاق 60 هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکلات طرح اقدام ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات