سازندگان مسکن از چهار مردادماه ملزم به معرفی مجری ذی صلاح شدند

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از ملزم شدن سازندگان مسکن در شهر تهران به معرفی مجری ذی صلاح از چهارم مردادماه خبر داد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

سازندگان مسکن از چهار مردادماه ملزم به معرفی مجری ذی صلاح شدند

افشین حبیب زاده  در خصوص جلسه تصمیم گیری درباره آغاز الزامی شدن استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت و سازهای شهر تهران گفت: از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران و به لحاظ اینکه معتقد بودم کلیه ساختمان ها باید توسط افراد صاحب صلاحیت ساخته شود، پیگیر اجرایی شدن مجری ذی صلاح در شهر تهران شدم و از این رو به طور مرتب جلساتی با مدیران معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی برگزار کردم.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه صدور شناسنامه فنی ساختمان بدون مجری ذی صلاح امکان اجرایی شدن ندارد، اظهار کرد: همه مشکلات موجود در حوزه فنی ساختمان ناشی از عدم اجرای موضوع مجری ذی صلاح است که باید جدی گرفته شود.

وی به امضای تفاهنامه استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح مسکن در شهریور ماه سال گذشته میان شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی استان تهران اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهنامه ساختمان های بیش از 6 طبقه در مناطق 22گانه ملزم شدند که برای ساخت و ساز نسبت به انتخاب سازندگان و مجریان ذی صلاح اقدام کنند.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به منظور عملیاتی شدن این تفاهمنامه روز گذشته جلسه ای با حضور بنده، آقای محمد سالاری عضو و رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، مدیران معاونت معماری و شهرسازی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار و آخرین مباحث مرتبط با اجرایی شدن موضوع مجری ذی صلاح مورد بررسی قرار گرفت.

حبیب زاده در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه سازمان نظام مهندسی استان تهران مکلف شد فرم قرارداد مجری ذی صلاح را تا پایان تیر ماه در اختیار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران قرار دهد تا در سایت «تهران من» جانمایی و برای عموم شهروندان قابل دسترس باشد.

وی ادامه داد: قرار شد از تاریخ چهار مردادماه سال 1400 ،همزمان با اعلام عوارض پروانه ساختمان و تخریب و نوسازی از سوی شهرداری، مالکین ملزم به معرفی مجری ذی صلاح شوند. همچنین در روز چهارم مردادماه سامانه مجری ذی صلاح با حضور مسئولان مربوطه رونمایی خواهد شد.

سازندگان مسکن از چهار مردادماه ملزم به معرفی مجری ذی صلاح شدند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات