کمیته حل مشکلات زمین تعاونی فرهنگیان کرمان تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: برای حل مشکلات مربوط به تفکیک انجام شده در شرکت تعاونی فرهنگیان در استان کمیته‌ای با مسئولیت دادستان تشکیل شده و موضوع را به صورت ویژه بررسی و گزارش مربوطه را ارائه می‌کند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

کمیته حل مشکلات زمین تعاونی فرهنگیان کرمان تشکیل شد

یدالله موحد روز یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: تلاش می شود مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال بر اساس نظر کارشناسی تدوین و جمع بندی شود.

اقدام دستگاهها درحد انتظار نبوده

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه بر لزوم قاطعیت و اقدام هماهنگ دستگاه های اجرایی در برخورد با تصرف غیرمجاز اراضی و زمین خواری تاکید کرد و گفت: در مسیر مبارزه با زمین خورای باید هرگونه آثار تصرف با سرعت جمع آوری شود و در این زمینه باید توجه داشت که دستگاه های اجرای در حد انتظار اقدامات لازم و قانونی را انجام نداده اند.

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف وضعیت شهرک صیاد شیرازی کرمان افزود: باید براساس قانون، هماهنگی و تعامل لازم بین دستگاه های مسئول در مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی دولتی ایجاد شود تا نسبت به توقف و جمع آوری آثار تصرف، صدور رای کمیسیون های تخصصی، صدور مصوبات مورد نیاز از سوی شورای تامین و اجرای احکام قضایی با سرعت و قاطعیت اقدام کنند. موحد تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان نیز باید براساس قوانین موجود از واگذاری انشعابات خدماتی از جمله آب، برق و گاز به مستحدثات غیرقانونی واقع در اراضی حاشیه ای و تصرفی خودداری و در ادامه نیز نسبت به جمع آوری انشعابات غیرمجاز اقدام کنند. نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز باید برای برخورد با تبعات اجتماعی احتمالی اقدامات ناشی از مبارزه با زمین خواری آمادگی داشته باشند و دستگاه قضایی نیز به شکلی قاطع از این اقدامات حمایت خواهد کرد.

سال ها مسئولیت دستگاه ها اجرا نشده

موحد، حاشیه نشینی را حاصل سال ها اجرانشدن مسئولیت دستگاه ها برشمرد و گفت: جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی باید بر اساس هماهنگی جدی ذیل شورای تامین استان انجام شود. وی اظهارداشت: لازم است طی سه ماه آینده بر اساس برنامه ریزی منظم، برخورد با حاشیه نشینی و زمین خواری با جدیت بیشتری دنبال شود. رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: افراد سودجو برای کسب منفعت خود اقدام به فروش غیرقانونی اراضی حاشیه‌ای و اراضی دولتی می‌کنند و افرادی که توانمندی خرید زمین در محدوده شهری را ندارند، این اراضی را می خرند و در ادامه با مسئولیت ها و تبعات ناشی از این اقدام روبه رو می شوند؛ درحالی که سرمایه اندک آنها نیز از بین می رود و از این رو دستگاه قضایی همواره این آمادگی دارد که با قاطعیت با این موارد برخورد کند. موحد تصریح کرد: تمامی کارها باید به موازات هم انجام شود تا اقدامات مقابله ای با زمین خواری با اثرگذاری لازم اجرایی شود . وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرار نیست مسائل را لاینحل باقی بگذاریم گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که مسائل موجود حل و از ایجاد مسائل بعدی جلوگیری شود.

به گزازش ایرنا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز از ورود قاطع دستگاه قضایی برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با زمین‌خواری بویژه در شهرک صیاد شیرازی کرمان خبرداد و گفت: بخشی از دلالان و سودجویان فروش غیرقانونی اراضی در حاشیه شهر کرمان شناسایی شدند و برخورد با آنها در دستور کار قرار گرفته است.

دادخدا سالاری افزود: بخشی از پدیده ناهنجار و شوم حاشیه نشینی و تصرف اراضی دولتی، ملی و عمومی توسط سودجویان و زمین خواران و بخشی توسط بنگاه هایی انجام می شود که بعضاً فاقد مجوزهای لازم هستند. وی خاطرنشان کرد: تاکید شده سازمان های متولی امر زمین و مسکن از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و ... نسبت به ساماندهی اراضی تحت مدیریت خود و تشدید نظارت ها بر این بخش اقدام کنند.

کمیته حل مشکلات زمین تعاونی فرهنگیان کرمان تشکیل شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات